Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp meg å velge gitar!


Fugdup

Anbefalte innlegg

Hey :)

Noen som har erfaring med Dean gitarer? Jeg har funnet 2 gitarer som frister veldig, men trenger hjelp til å velge.

Det står mellom disse to Dean gitarene:

Dean Razorback DB floyd:

http://www.rebelimport.net/index.php?main_...roducts_id=1300

Dean ML knight:

http://www.rebelimport.net/index.php?main_...products_id=226

Jeg er ikke spesielt flink når det gjelder hva som er bra av pickups etc på gitarer, så hadde satt stor pris på om

noen kunne hjelpe meg :)

På forhånd takk!

Endret av Anselmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg slengt inn et par tusen ekstra og kjøpt denne:

http://www.rebelimport.net/index.php?main_...products_id=226

Her får du floyd og emg 81 og 85. Regner med at du er en metalhead og tror denne gitaren fyller dine behov.

Om jeg skulle valgt mellom de to du har funnet fram, så ville det blitt razorbacken. Men jeg ville satt Knigthen foran begge to any day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg slengt inn et par tusen ekstra og kjøpt denne:

http://www.rebelimport.net/index.php?main_...products_id=226

Her får du floyd og emg 81 og 85. Regner med at du er en metalhead og tror denne gitaren fyller dine behov.

Om jeg skulle valgt mellom de to du har funnet fram, så ville det blitt razorbacken. Men jeg ville satt Knigthen foran begge to any day.

Den har jeg prøvd. Knallgitar og ikke så overdrevet som mange av Deangitarene er.

Anbefales, god gitar for penga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har prøvd av Dean synes jeg rett og slett har vært dårlig.

Joda de høres jo greie ut og ser "tøffe" ut, men komfortnivået var rett og slett elendig.

Jeg ville aldri kjøpt meg en gitar jeg rett og slett ikke likte å spille på...

Gå heller for ibanez eller LTD. DBZ har jeg ikke prøvd, så jeg kan ikke uttale meg om merket. Det er iallefall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har prøvd av Dean synes jeg rett og slett har vært dårlig.

Joda de høres jo greie ut og ser "tøffe" ut, men komfortnivået var rett og slett elendig.

Jeg ville aldri kjøpt meg en gitar jeg rett og slett ikke likte å spille på...

Gå heller for ibanez eller LTD. DBZ har jeg ikke prøvd, så jeg kan ikke uttale meg om merket. Det er iallefall min mening.

Hvilken Dean er det du har prøvd?

OM man liker formen på Dean eller ikke, så er de utroolig komfortable å sitte og spille med.

De Dean-gitarene jeg har prøvd har også hatt sykt raske og gode halser. Jeg snakker nå om Dean ML Knight og en Razorback Explotion som koster ca 13k.

På den sistnevnte så var halsen fantastisk god. Og tross alle "piggene" så var det som sagt komfortabelt å sitte og spille med. Mye bedre enn med Les Paul f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd noen Dean-gitarer. Som mange andre synes jeg de ser helt grusomme ut, og ville aldri kjøpt en selv, men er ikke til å komme bort ifra at de var utrolig gode å spille på. Komforten ved sittende spilling var også overraskende god som tidligere nevnt!

Det er dog hva jeg selv synes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd noen Dean-gitarer. Som mange andre synes jeg de ser helt grusomme ut, og ville aldri kjøpt en selv, men er ikke til å komme bort ifra at de var utrolig gode å spille på. Komforten ved sittende spilling var også overraskende god som tidligere nevnt!

Det er dog hva jeg selv synes :)

Kjenner en gitartekniker som driver butikk.

Han måtte sende tilbake flere Dean gitarer av den dyre sorten for et par år siden.

De var helt på trynet, og lot seg rett og slett ikke justeres på en slik måte at han ville selge dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.