Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teknikkøvelsetråden


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fin alt picking øvelse som min kjære fetter lærte meg. Varier gjerne med hvilke strenger du bruker.

e-------------------------------------------

B--12-------12------------------------------

G-----11-10---------------------------------

D---------------11-10-----------------------

A-------------------------------------------

E-------------------------------------------

Endret av Noerart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fin legato-ide fra John Petrucci, i E-moll:

legatovelsegitarnorge.jpg

Her får du en flott anledning til å utføre skikkelig legatoarbeid med alle fingrene (inkl. en finger fra høyrehånda til tappingen i bar-4) over alle 6 gitarstrengene.

Øvelsen bruker også to forskjellige taktarter (4/4 og 7/8), og et par litt vriene toneinndelinger: 5 og 6 toner per taktslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ok å vite for de som ikke vet hvordan man teller takter. De med fornuft øver til metronom vet du ;) jeg liker at jeg er ferdig på det siste slaget, og begynne på nytt på 1. slaget som er aksentuert

Ikke det jeg sier. Lag til hva dere vil for min del!

Jeg lagde Gp'n kun som ei lita liste over noen sweep patterns, ikke som noen sang på noen måte.

Som sagt, for de som har lyst, smell inn med det som er, men ikke be meg gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er interesserte så har jeg "Steve Vai's 30-Hour Guitar Workout" fra Guitar World som PDF.

Dette er en artikkel hvor Steve Vai skriver om hvordan han bygde opp gitarøvinga si med teknikkøvelser, gehør og diverse. Det er et fint hefte på 16 sider som inneholder mange gode teknikkøvelser, tips for å lage egne og teori.

Heftet er egentlig ment til å "fullføres" over 3 dager, med 10 timer øving hver dag, men det fungerer like godt som en kilde til teknikkøvelser og diverse.

Steve Vai's

"30-Hour path

to virtuoso

enlightment"

-Or

"How to

Destroy Your

Pop Career

in One

Easy Lesson"

Den er for stor til å legges ved her, men gi beskjed så kan jeg sende på mail ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte den øvelsen akkurat nå. Visste hvilke fingre jeg skulle bruke allerede før jeg plukket opp gitaren, deretter brukte jeg vanlig alternate picking.

Syns ikke det var noe tricky, men det kommer kanskje an på¨hvilken BPM du bruker ;)

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.