Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse: Små amper... (TT, NT, BJ, AC4TV)


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

Må den spille så ekstremt høyt med clean lyd i heimen altså? Vreng er liksom litt av sjarmen med rørforsterkere ofte da..

Om den skal fungere bra med simuleringsbokser som Line6 Pod og lignende, så er det jo greit å ha litt å gå på. Men hvis vrengen kommer av naturlig overstyring av rørene, så er det jo lite å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men det er praktisk med å skifte mellom vreng & clean (clean kan være litt småskitten overdrive) uten å røre volumet...

Du bare skrur ned volumet på gitaren for clean. Siden Vox AC4TV er en enkanalsforsterker med bare volum og tone (samt attuenator) blir det vanskelig å 'skifte fra vreng til clean uten å røre volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er kommet en VOX AC4TVmini med 6,5" element (og dermed mye mindre kabinett). Er det samme elektronikken, mon tro? I så fall er den jo enda mer hendig dersom den ofte skal brukes med eksternt kabinett enn storebror (så noen anbefalte å kjøpe AC4TV istedenfor AC4TVH (head-utgaven av ampen), siden det ikke skiller mye i pris, og AC4TV da har fleksibilitet til å brukes alene, uten å drasse på et stort kabinett overalt.

Noen som har sett om VOX AC4TVmini er tilgjengelig i Norge?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksternt kabinett fungerer utmerket på Champion. Mangler ingenting om du har noen pedaler å pushe den med :)

er den pedalvennlig?

Har selv denne, og føler at den er grøtete i lyden. Har egentlig regnet med at det var gitaren som gjorde det. (ibanez micro).

Men med en 5 bånd eq + en Behringer overdrive, begge med level på fullt. Da liker jeg lyden. Grøten er borte. Med lyden helt ned på fender'n, er det lavt nok til at jeg kan spille for meg selv.

Prøvde å koble til enda en boks med level på fullt. Men da begynnte forsterkeren å "klippe" (lyden kommer og går).

Den tredje boksen er en digitech death metall. Kanskje det er forsterker/gitar kombinasjonen, men det blir ikke god lyd med den boksen, i mine ører.

For meg, så føles det som om forsterkeren burde selges med behringer overdrive. Blir nesten "you complete me"...... i mine ører

:)

Neste steg blir å lage en kasse med to 12" fra celestion

Endret av Zakk wannaB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.