Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse: Små amper... (TT, NT, BJ, AC4TV)


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

Angående Fender Champion 600 kan jeg ta en minianmeldelse her:

Stock er den en fin, liten forsterker med spesielt bra cleanlyd og mulighet for vreng om man drar på volumet litt. Spesielt liker den singlecoilgitarer, og gir f.eks. en stratocaster en hærlig cleanlyd. Den store (lille) ulempen med denne er høyttaleren og høyttalerstoffet. Høyttaleren er av noe dårlig kvalitet, men lider først og fremst av sin begrensede størrelse, som kun er 6". Høyttalerstoffet ser unektelig tøft ut, men er alt for tett. Dette begrenser høyttalerens mulighet til å "puste".

Det som er fett med denne lille forsterkeren er at det er lett og billig å modde den etter sine egne ønsker. Jeg har gjort følgende:

1. Byttet til en Jensen-høyttaler.

2. Byttet høyttalerstoff til stoffet fra noen nylonstrømper fra skuffen til dama. :) Dette hjalp masse.

3. Byttet begge rørene til høykvalitetsrør fra TAD.

4. "Løftet" et par resistorer som bypasser tonestacken og feedbackkontrollen. Dette var en STOR forandring i lyden. Volum og gain ble merkbart høyere. Helt sykt. Har tenkt å sette en switch på disse for å velge mellom "snill" og "slem" karakteristikk.

Disse modsene er gjort på en halvtime og dette klarer du uten å ha "mekket" noe før!

Jeg har også prøvd å koble forsterkeren inn i en 4x12", og det var kjempebra!

er den pedalvennlig?

Og hvor mye koster ett Jensen-element?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den er jo i utgangspunktet ikke veldig egnet til hard rock, og har godt av modifisering. Når du slenger på at den har et 6" element vil jeg vel si det finnes bedre alternativer der ute, men det er en veldig morsom reise-forsterker. Jeg synes blues/rock-segmentet er mer i gata til champion 600...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo i utgangspunktet ikke veldig egnet til hard rock, og har godt av modifisering. Når du slenger på at den har et 6" element vil jeg vel si det finnes bedre alternativer der ute, men det er en veldig morsom reise-forsterker. Jeg synes blues/rock-segmentet er mer i gata til champion 600...

Dette stemmer jo det, strat neck pickup med TS på fullt og eksternt kabinett gir en orgasmisk blueslyd.

Jeg vil og påstå at den fungerer bra til det meste med kabinett og pedaler.

Her er en video med champion og pedaler, utstyret står i beskrivelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet litt om mitt inntrykk av Champion 600, samt noen ekstra tricks og modde-linker her: Champion 600

Det kan være litt støy og susing i disse ampene, men hvis du søker etter "Alnicomagnet" på ebay.co.uk finner du modde-kit som løser det problemet. Jeg har moddet min, og det var en absolutt forbedring.

Det er en fabelaktig liten amp, og alle som eier en strat burde ha en slik, men den store styrken til Champion 600 er klassisk rockevreng og ikke metall B)

Jensen-element 6" koster i underkant av 400 kroner.

Endret av fuzz-mullah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

275 kr betalte jeg for Jensen på audio-tech

Det er vanskelig å si hvilken mod som gjorde mest utslag, da jeg gjorde mange av de samtidig. Uansett er det et must å bytte høyttalerstoffet! Å spille inn høyttaleren hjelper en del, men som andre også har nevnt er det dritbra lyd når man får koblet opp mot et større kabinett!

Noen som har prøvd å bruke en 5-watts amp i bandsammenheng? Selvfølgelig gjennom noe større enn 6"... Får man nok headroom for å kunne kjøre ganske cleant? I så fall så kan jeg jo bare selge Peavey Classicen. Eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo i utgangspunktet ikke veldig egnet til hard rock, og har godt av modifisering. Når du slenger på at den har et 6" element vil jeg vel si det finnes bedre alternativer der ute, men det er en veldig morsom reise-forsterker. Jeg synes blues/rock-segmentet er mer i gata til champion 600...

Hvordan er Peavey Valveking Royal 8 i forhold til Fender Champion 600 og Vox AC4TV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.