Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Grafittpulver?


Trym Romslo

Anbefalte innlegg

Heisann!

så i et gitarblad at gitaren holde seg lengre stemt hvis man smurte en blanding av vaselin og grafittpulver på nut-delen av gitaren (den som holder strengene på plass og ligger mellom halsen og hodet.) vet noen hvor jeg kan få tak i dette og hva det koster? har noen prøvd dette? er det å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafittpulver brukes i dørlåser. Jeg har en plastflaske med det som jeg kjøpte for tjue år siden, og det er fortsatt masse igjen. Det får man kjøpt på lås- og nøklebutikker. Men som nevnt her, så er blyant helt kurant. Det er akkurat samme stoffet. Du kan jo ta ut kjernen av en helt vanlig blyant og mose den. Gjør samme nytten. Det trengs utrolig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om disse greiene her - hva er vitsen, og hvordan virker det? :unsure:

Er dette noe du bruker på gitarer med locking-nut også?

har ikke så veldig peiling på det her, men tror det går ut på at blyet skal få strengene til å "rulle" gjennom nøtten, istedenfor å "hopppe", når man strammer/slakker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisete? Man skal ha på veldig lite.

Jo-da, men jeg foretrekker nå faktisk nut sauce eller lignende produkter, fordi det er så lettvint å legge på og det fungerer lengre og bedre enn blyant i alle fall. Jeg mener, det koster jo nesten ingenting og varer jo resten av livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.