Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Mikker?


blinc

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å sette inn nye mikker på min Yamaha pacifica.

Musikkstilen jeg liker er coldplay, u2

Hva mikker kan anbefales?

Jeg fikk et tips om å sette på SDuncan sh-1 og Jeff Beck humbucker. Er dette et bra tips?

Eller; bør jeg heller legge pengene i å kjøpe en ny gitar?

Bj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil legge så mye penger i en relativt billig gitar, så er GFS-mikker noe å anbefale.

De er billigere, men også kvalitetsmessig gode mikker.

Jeg kjedet meg og satte nylig inn GFS-mikker noen av gitarene mine. Veldig positivt overrasket over lyden i dem.

På stratten min har jeg Power-rails i bro og Fat Pat i neck med coilsplit på begge. Singlecoil-lyden var overraskende bra! Masse trøkk.

GFS3.jpg

GFS4.jpg

På Telen min sitter det en Crunchy Pat i bro og en Alnico boutique neck strat pickup i neck. Kanskje den beste singlecoilen jeg har prøvd.

Utrolig klar og dyp lyd i den. Synes den låter bedre enn fender USA mikkene mine OG suhr singlecoilene på japan-stratten til en kompis av meg...

(Mulig det har noe med selve gitarene å gjøre også dog)

GFS1.jpg

GFS2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at man kobler ut den ene spolen på humbuckeren for å få singlecoil-lyd. Gjøres enten med push/pull potmeter eller en bryter :) Ibanez-gitarer er koblet sånn at posisjon 2 og 4 på pickupvelgeren automatisk gir coilsplit for typiske «posisjon 2 og 4» Strat-lyder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@phatman: :ninja: få høre! straten altså

Okei.

Valgte JCM 800 modellen på axen fordi jeg tror folk flest kan relatere seg til denne ampen.

Så i etterkant at bright-switchen var på, så mulig klippene har litt mye treble.

Klipp1: Gain på ca kl 12. Rekkefølge: bridge, neck, bridge splittet, neck splittet.

Klipp1

Klipp2: Samme ampsetting som på klipp1. Volumpotten på gitaren skrudd ned litt. Add talent: (forsøk-på)memoryman-kopi-delay og reverb.

Først bridge splittet, neck splittet, så bridge og tilslutt neck i vanlig humbucker mode.

Klipp2

Blei ikke noe br00talz klipp denne gang. Får vente til neste gang :P

Endret av phatman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.