Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Metallica Vs. Megadeth-tråden


ErlendB

Megadeth vs. Metallica  

133 stemmer

  1. 1. Hvilket band liker du best?

    • Megadeth
      54
    • Metallica
      88
  2. 2. Endgame eller Death Magnetic?

    • Endgame
      29
    • Death Magnetic
      35


Anbefalte innlegg

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kirk spilte Mustaine sine soloer på Kill 'em all fordi han ble bedt om å gjøre det.

Sitat, Dave Mustaine:

"Kirk is a 'Yes' man...."Yes, Lars, I'll do Dave's leads"; "Yes, James, I'll play this" ..James played all the rhythm on that album and Cliff wrote all Kirk's leads - so it shows you they're having a lot of trouble with this "New Guitar God!"

Så lang jeg vet er gitaren et instrument ment til og spille på. men hvordan du finner det mest behageligt og ha gitar-reimen still på, er opp til deg :P

Bra sagt. At folk gidder å dra frem noe såpass uvesentlig som hvilken høyde man bærer gitaren syns jeg er litt rart.

Ja, Hammett viser at man ikke behøver å spille fort og teknisk for å høres bra ut. Han klarer å legge sjel i hver note, noe man ikke kan si om mange andre gitarister.

:lol:

Soloene på Endgame er samma ulla opp igjen og opp igjen det også.

Ja, i likhet med Hammett er kreativiteten åpenbart ikke Brodericks sterkeste side, og akkurat det stopper meg fra å bli noen stor tilhenger av ham som gitarist og musiker.

Misforstå meg ikke; jeg har riktignok holdt frem Broderick mot Kirk grunnet hans overmakt på teknikkfronten, men jeg klarer ikke å oppfatte mye innlevelse eller følelse i spillinga hans, og er enig i at hans soloer er både ensformige og kjedelige. Men greia er at dette også til de grader gjelder Kirk Hammett, så da velger jeg heller Broderick, som ihvertfall er en bedre gitarist teknisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er jo ikke stor når man snakker om Megadeth uansett, alle er jo byttet ut gang på gang. De burde heller ha byttet ut Mustaine, så kunne det kanskje blitt bra musikk! :P

I Metallica burde de sparket hele gjengen, så kanskje vi hadde blitt kvitt all ulyden fra den kanten en gang for alle.

Jeg skrev dette i en annen tråd, angående Metallica - fortjener en plass i riktig tråd:

Vær så snill... Kan ikke folk slutte å komme med platesalg som et argument? Det er ingen regel som sier at du er nødt til å være noen bra musiker for å selge millioner av CDer. Massen er ikke så gløgge, og kjøper gjerne den verste søpla bare det 1: blir reklamert nok for produktet; 2: artistens utseende er riktig - d.v.s. at de f.eks. ser ut som en plastikkdukke; 3: at musikken er passe overfladisk og glatt nok til at de sløvt kan lytte til det uten å få dypere føleleser rørt.

Metallica er ikke spesielt dyktige på sine respektive instrumenter, men i begynnelsen klarte de å lage musikk som ikke bare var av relativt høy kvalitet, men den skilte seg også ut og var blant Bay Area Thrashens tidlige pionerer.

Så jeg har på alle måter respekt for de albumene metallica skapte under 80-tallet - MEN: Den retningen de senere utviklet seg i, både hva gjelder image og ikke minst musikken, kan jeg på ingen måte respektere.

En av grunnene til at dette provoserer meg såpass mye som det gjør, er at dagens musikkverden, slik tingene praktiseres, på en måte er sykt. Musikkscenen burde hele tiden oppdateres på den måten at når en artist har fått sagt det han/hun/de hadde å si, burde han/hun/de trekke seg tilbake fra "spotlight" og la nye individer få slippe til, som har noe nytt og friskt å komme med. Metallica hadde fullført jobben sin i 1988, men til tross for dette har de fortsatt i det uendelige å braute med nye, talentløse innspillinger som de derved tar opp dyrebar plass med.

Ja, jeg vet at det finnes de som tror de syns Metallicas nyeste plater er bra - for all del... Kan likevel være verdt å tenke over dette, om de virkelig fortsatt deltar med noe som er et friskt pust i musikkverdenen, eller om de kun bråker om oppmerksom og på den måtenkun forpester.

Nå er jeg ferdig med denne diskusjonen, og kommer sannsynlig nok aldri til å krangle angående Metallica mer her på forumet. Dette var mine siste ord.

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blasfemi! Smak og behag, spør du meg. Men kan godt være enig i at Megadeth hadde fått større publikum med annen vokalist. Jeg synes det er kult som det er, jeg.

Dave Mustaine er en helt jævlig vokalist. Ræva vibrato, generelt ikke særlig teknisk dyktig.

For å ikke snakke om fraseringa, er så mye å hente der.

Det finnes så mye bedre vokalister der ute som f.eks Rob Halford, Dio og Eric Adams.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave Mustaine er en helt jævlig vokalist. Ræva vibrato, generelt ikke særlig teknisk dyktig.

For å ikke snakke om fraseringa, er så mye å hente der.

Det finnes så mye bedre vokalister der ute som f.eks Rob Halford, Dio og Eric Adams.

+1 Dio er en metallverdenens beste vokalister

Endret av Arne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Metallica burde de sparket hele gjengen, så kanskje vi hadde blitt kvitt all ulyden fra den kanten en gang for alle.

Jeg skrev dette i en annen tråd, angående Metallica - fortjener en plass i riktig tråd:

Vær så snill... Kan ikke folk slutte å komme med platesalg som et argument? Det er ingen regel som sier at du er nødt til å være noen bra musiker for å selge millioner av CDer. Massen er ikke så gløgge, og kjøper gjerne den verste søpla bare det 1: blir reklamert nok for produktet; 2: artistens utseende er riktig - d.v.s. at de f.eks. ser ut som en plastikkdukke; 3: at musikken er passe overfladisk og glatt nok til at de sløvt kan lytte til det uten å få dypere føleleser rørt.

Metallica er ikke spesielt dyktige på sine respektive instrumenter, men i begynnelsen klarte de å lage musikk som ikke bare var av relativt høy kvalitet, men den skilte seg også ut og var blant Bay Area Thrashens tidlige pionerer.

Så jeg har på alle måter respekt for de albumene metallica skapte under 80-tallet - MEN: Den retningen de senere utviklet seg i, både hva gjelder image og ikke minst musikken, kan jeg på ingen måte respektere.

En av grunnene til at dette provoserer meg såpass mye som det gjør, er at dagens musikkverden, slik tingene praktiseres, på en måte er sykt. Musikkscenen burde hele tiden oppdateres på den måten at når en artist har fått sagt det han/hun/de hadde å si, burde han/hun/de trekke seg tilbake fra "spotlight" og la nye individer få slippe til, som har noe nytt og friskt å komme med. Metallica hadde fullført jobben sin i 1988, men til tross for dette har de fortsatt i det uendelige å braute med nye, talentløse innspillinger som de derved tar opp dyrebar plass med.

Ja, jeg vet at det finnes de som tror de syns Metallicas nyeste plater er bra - for all del... Kan likevel være verdt å tenke over dette, om de virkelig fortsatt deltar med noe som er et friskt pust i musikkverdenen, eller om de kun bråker om oppmerksom og på den måtenkun forpester.

Nå er jeg ferdig med denne diskusjonen, og kommer sannsynlig nok aldri til å krangle angående Metallica mer her på forumet. Dette var mine siste ord.

Jeg kan ikke si jeg har sett særlig med reklame for noen Metallica album, ei heller at noen av dem ser ut som dukker, da må det altså være punkt 3 du legger Metallica under. Dette mener jeg også er feil, ettersom jeg kjenner mye følelser på samtlige Metallica-plater utenom de 2 siste, men syns ikke de skal gi seg av den grunn ettersom de er et bra band å se live.

Metallica når ikke til støvelkanten av de dyktigste utøverene på de respektive instrumentene, men å si at de er dårlige syns jeg er i overkant ignorant å si. Det er ikke bare 80-tallets Metallica som holder høy kvalitet, også 90-tallet. Om du er uenig det kunne jeg ikke lagt en lengre kabel i. Det samme gjelder forøvrig om du respekterer de siste skivene, tror ikke de på noen måte trenger din respekt. Om du føler det gir deg noe å prøve å sette Metallica-fans på plass, så må du jo bare kjøre på.

Om artister skulle gitt opp når de ikke har mer å si (er det kun din mening som teller her om hvem som har noe å si?), så vil jeg si at Mustaine kunne lagt seg ned i grøftekanten for å dø når han ble kicket ut av Metallica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si jeg har sett særlig med reklame for noen Metallica album, ei heller at noen av dem ser ut som dukker, da må det altså være punkt 3 du legger Metallica under. Dette mener jeg også er feil, ettersom jeg kjenner mye følelser på samtlige Metallica-plater utenom de 2 siste, men syns ikke de skal gi seg av den grunn ettersom de er et bra band å se live.

Jeg siktet egentlig ikke til Metallica med noen av disse 3 punktene; dette er noe jeg har merket meg ved gjennom dagens radiopopindustri. Jeg mener bare at det blir dumt å holde frem platesalg som et argument, da veldig mange artister som selger store mengder plater ikke har mye å komme med kreativt. Vi har naturligvis også mange av de artistene som selger mye OG lager musikk av høy kvalitet, så ikke misforstå meg sånn sett. :)

Jeg kommer ikke unna at hos meg, så har ikke Metallica kommet med noe dugandes siden "The Black Album", og det må jo jeg få mene akkurat som at du har dine meninger.

Umulig å sette noen fasit for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siktet egentlig ikke til Metallica med noen av disse 3 punktene; dette er noe jeg har merket meg ved gjennom dagens radiopopindustri. Jeg mener bare at det blir dumt å holde frem platesalg som et argument, da veldig mange artister som selger store mengder plater ikke har mye å komme med kreativt. Vi har naturligvis også mange av de artistene som selger mye OG lager musikk av høy kvalitet, så ikke misforstå meg sånn sett. :)

Jeg kommer ikke unna at hos meg, så har ikke Metallica kommet med noe dugandes siden "The Black Album", og det må jo jeg få mene akkurat som at du har dine meninger.

Umulig å sette noen fasit for dette.

Riktig, men det er ikke slik du fremstiller det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave Mustaine er en helt jævlig vokalist. Ræva vibrato, generelt ikke særlig teknisk dyktig.

For å ikke snakke om fraseringa, er så mye å hente der.

Det finnes så mye bedre vokalister der ute som f.eks Rob Halford, Dio og Eric Adams.

Ræva vibrato kan jeg være enig i. Men han har mange soloer som knuser dritten ut av Kirk. Feks Wake Up Dead og det meste andre på Peace Sells.

Som vokalist er ikke Mustaine tidenes beste, men jeg synes det passer bra til aggresiviteten i musikken. Det hadde ikke blitt det samme med feks Rob Halford eller Dio. Du hadde kanskje syntes det hadde vært bedre.

Til deg med James Hetfield som etterligner Mustaine: Hetfield har ihvertfall respekt for Mustaine, selvom han gjør narr av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.