Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stor amp vs liten amp + vrengpedal


Tom Dooley

Anbefalte innlegg

Heisann! Er litt i tenkeboksen her.. Bruker til vanlig en Crate Blue Voodoo 120 + 4 x 12" og er egentlig veldig fornøyd med den, men jeg har et par ting som irriterer meg: Den er stor og tung, og siden jeg bruker vrengkanalen i den og liker å ha delay etter vreng osv. så blir det effektsløyfe og masse kabel. Har en Radial Tonebone Plexitube jeg pleier å bruke når jeg ikke har med egen forsterker som jeg forøvrig er veldig glad i, men synes ikke den fungerer særlig bra på den forsterkeren jeg har nå.

Har noen forslag til en fin liten amp som kan låte skikkelig barskt med en vrengpedal foran seg? Synes ofte at små forsterkere blir litt pinglete til den type musikk jeg oftest spiller. Black Sabbath, Guns n' Roses, Aerosmith osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Er litt i tenkeboksen her.. Bruker til vanlig en Crate Blue Voodoo 120 + 4 x 12" og er egentlig veldig fornøyd med den, men jeg har et par ting som irriterer meg: Den er stor og tung, og siden jeg bruker vrengkanalen i den og liker å ha delay etter vreng osv. så blir det effektsløyfe og masse kabel. Har en Radial Tonebone Plexitube jeg pleier å bruke når jeg ikke har med egen forsterker som jeg forøvrig er veldig glad i, men synes ikke den fungerer særlig bra på den forsterkeren jeg har nå.

Har noen forslag til en fin liten amp som kan låte skikkelig barskt med en vrengpedal foran seg? Synes ofte at små forsterkere blir litt pinglete til den type musikk jeg oftest spiller. Black Sabbath, Guns n' Roses, Aerosmith osv.

Uansett hvor mange watt det er snakk om så må du ha en amp med gode høyttalere (helst 12''). Mange små (og billige) forsterkere leveres med elendige høyttalere.

Sjekk carvin vintage forsterkere/comboer på carvinworld :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat gått igjennom samme dilemma som deg. Endte opp med en Dr. Z. Z-28 med 212 kabinett med vrengpedal foran og det låter veldig bra. Lett å ta med seg og. Lettere enn en 212 kombo ihvertfall.

Har en Orange tiny terror til overs som også låter flott med 212 om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox Night Train er veldig glad i pedaler. :D

Sammen med et 1x12 eller 2x12 har du en veldig fin liten rigg.

Hvis ikke kan en Fender Blues Jr være et knallbra alternativ. Mulig jeg er litt sær, men av små forsterkere er dette en av de mest pedalvenlige jeg har vært borti.

Ingen av de over har dedikert effektloop, så hvis du er ute etter det bør du ta en kikk på noe annet...

Edit:

Glemte å nevne Laney LV300 som er et supert alternativ. Ikke like mobil som de andre, men en skikkelig røver av en amp med Celestion seventy 80-element.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke nødvendig med effektsløyfe, ei heller vrengkanal. Men det gjør selvfølgelig ikke noe.

Det jeg trenger er en clean machine med skikkelig trøkk. Tror nok jeg enten er på utkikk etter en 2x12 combo, eller topp + 1x12 eller 2x12 kabinett. Synes blues deluxe høres fristende ut. Men hvordan tror folket at den vil funke til hi-gain saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns no at cleanen på den er ganske god. Og jeg fikk en ganske tight vreng til metal også.

Testet vrenpedaler på en VM50w combo, og alle pedalene låt fett på den. Det er no ihvertfall en amp jeg kunne tenkt meg pga allsidighet.

Funker ihvertfall bra nok til Black Sabbath, Guns n' Roses, Aerosmith .

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg skrudde masse da jeg testa den, og fikk ikke noe brukbar cleanlyd i det hele tatt. Verken med humbuckere eller singlecoils. Faktisk ikke stort bedre enn på 5150 :P Og jeg fikk heller ikke tight metallvreng, ikke engang med TS foran. Eneste jeg fikk til på den var type classic rock-lyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn bak koret, og synger med: Fender Blues Deluxe virker som et flott alternativ. Ev. en Blues DeVille. Eller en Fender Bassman-combo, da... Den har balls like tunge som et vogntog... Behøver ikke bekymre deg for fisling der i gården... :) Fender liker pedaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.