Web Analytics
Jump to content

Peavy Velveking 112 Combo VS Marshall MG250DFX

AlekV92
 Share

Recommended Posts

Mine preferanser: Marshall MG låter ræv. VK112 låter bra. MG vrenger mer, men Valvekingen med en boost foran skal visstnok også vrenge i massevis.

Når alt kommer til alt så avgjøres vel det hele egentlig av hva du (og bandet) synes låter best. Det er to helt forskjellige forsterkere med helt forskjellig lyd.

Da får vel jeg bli litt upopulær og si at jeg synes MG250DFX ikke låter noe dårlig til metall...

Det er en veldig fin og typisk marhall-vreng i den, men cleanlyden er ikke noe å skrive hjem om i min bok.

Valvking 112 låter bra til mange sjangre, men til metall ville jeg faktisk valgt marshall...

Edited by Morten Larsen

Da får vel jeg bli litt upopulær og si at jeg synes MG250DFX ikke låter noe dårlig til metall...

Støtter den. Jeg var "in-between" forsterkere for en stund siden og lånte en MG topp fra en kamerat på øvinga mens jeg ventet på min nye. Jeg ble positivt overasket over lyden - særlig etter all dissinga MG har fått rundt omkring.

Støtter den. Jeg var "in-between" forsterkere for en stund siden og lånte en MG topp fra en kamerat på øvinga mens jeg ventet på min nye. Jeg ble positivt overasket over lyden - særlig etter all dissinga MG har fått rundt omkring.

Folk er ofte litt harde mot MG-forsterkerene. Det er kanskje fordi MG-serien blir beskrevet av visse butikksider som noe av det beste man kan få, i tillegg til at prisen er bra.

http://marios.no/portal/asp/produktdetalj1...Produkt_ID=4813

For hvilken som helst nybegynner ser jo dette helt fantastisk ut! Jeg har vært der selv.

MG låter egentlig helt ok, folkens!

• 2 weeks later...

Jeg har Valveking 112 selv, og rørvrengen er litt grøtete og udefinert, men det blir sikkert litt bedre hvis du kjøper noen nye rør enn de som følger med.

Cleankanalen, derimot. Den er fin. Selv bruker jeg bare den og en Boss MT-2. Reverben er helt greit, men ikke noen høydare. Men jevnt over hadde jeg glatt gått for Valveking. Mye lettere å ta med seg, bedre lyd og den er jævlig solid. Tåler alt.