Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavy Velveking 112 Combo VS Marshall MG250DFX


AlekV92

Anbefalte innlegg

Mine preferanser: Marshall MG låter ræv. VK112 låter bra. MG vrenger mer, men Valvekingen med en boost foran skal visstnok også vrenge i massevis.

Når alt kommer til alt så avgjøres vel det hele egentlig av hva du (og bandet) synes låter best. Det er to helt forskjellige forsterkere med helt forskjellig lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vel jeg bli litt upopulær og si at jeg synes MG250DFX ikke låter noe dårlig til metall...

Det er en veldig fin og typisk marhall-vreng i den, men cleanlyden er ikke noe å skrive hjem om i min bok.

Valvking 112 låter bra til mange sjangre, men til metall ville jeg faktisk valgt marshall...

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vel jeg bli litt upopulær og si at jeg synes MG250DFX ikke låter noe dårlig til metall...

Støtter den. Jeg var "in-between" forsterkere for en stund siden og lånte en MG topp fra en kamerat på øvinga mens jeg ventet på min nye. Jeg ble positivt overasket over lyden - særlig etter all dissinga MG har fått rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den. Jeg var "in-between" forsterkere for en stund siden og lånte en MG topp fra en kamerat på øvinga mens jeg ventet på min nye. Jeg ble positivt overasket over lyden - særlig etter all dissinga MG har fått rundt omkring.

Folk er ofte litt harde mot MG-forsterkerene. Det er kanskje fordi MG-serien blir beskrevet av visse butikksider som noe av det beste man kan få, i tillegg til at prisen er bra.

http://marios.no/portal/asp/produktdetalj1...Produkt_ID=4813

For hvilken som helst nybegynner ser jo dette helt fantastisk ut! Jeg har vært der selv.

MG låter egentlig helt ok, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns MG er bedre enn folk flest sier de er.

Tingen er at den ikke kan måle seg med de dyre Marshallampene, derfor folk disser den.

MG til metal er ganske bra. Men for å være ærlig, så ville jeg gått for valveking og heller kjøpt en god overdrive til å pushe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har Valveking 112 selv, og rørvrengen er litt grøtete og udefinert, men det blir sikkert litt bedre hvis du kjøper noen nye rør enn de som følger med.

Cleankanalen, derimot. Den er fin. Selv bruker jeg bare den og en Boss MT-2. Reverben er helt greit, men ikke noen høydare. Men jevnt over hadde jeg glatt gått for Valveking. Mye lettere å ta med seg, bedre lyd og den er jævlig solid. Tåler alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.