Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Danelectro Transparent Overdrive


Anbefalte innlegg

For en ukes tid siden var jeg innom Hagstrøm i Bergen og kjøpte en Danelectro Transparent Overdrive til den nette sum av kroner 395,- Jeg prøvde pedalen i butikken og syntes den var litt støyete, men det er jo de fleste overdrive-pedaler uansett og til den prisen var det ikke noe dårlig kjøp. Når jeg prøvde den mot mine egne forsterkere og fiklet litt med kontrollene ble inntrykket adskillig bedre - denne pedalen låter rett og slett veldig, veldig bra - og spesielt til den prisen! Så for de som er på jakt etter en god overdrive med mulighet for masse boost anbefaler jeg å se nærmere på denne ^_^

Det er forresten en del som mener at Danelectros pedal er en kloning av Paul C sin Timmy-pedal - se f.eks. denne diskusjonen: Thegearpage

En Timmy er nok hakket vassere (bedre komponenter), men så koster den også en god del mer. Hvis en Timmy frister er det forøvrig Arne Hast hos vintagegitar.no som selger disse.

Bør vel også nevnes at Danelectro har kommet med en versjon 2 av pedalen, og den nye versjonen har i tillegg interne DIP-svitsjer for å velge type klipping: Transparent Overdrive v2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. Regner med å kjøpe meg en gitar fra tyskland snart, og da har jeg 100€ som jeg må fylle opp med noe for å slippe fraktkostnader. Vurderer da å prøve en Danelectro-pedal eller to. Har de én som er bra så har de sikkert enda noen fler ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Cool Cat pedalene skal visst være ganske bra. De er true bypass og er laget av metall (ikke plast), er billige og de fleste er visst kloner av dyrere pedaler. Har selv ikke prøvd dem, men har lyst til å prøve tremoloen, driven, transparent drive og fuzzen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danelectro-pedalene låter tøft! Støyer en del, tåler ikke all verden, men dog... Den første ekkoen i "cadillac"-formatet gikk varmt her i gården i flere år...

Ekkopedalen er fra FAB-serien som er laget i plast, og de er ikke true bypass, mens Cool Cat er "luksus"-serien til Danelectro. Jeg har også FAB ekko-pedalen, og den låter bra. Hvis jeg hadde montert den i en stygg metallboks, håndmalt den og sagt at det var en boutique-pedal basert på unobtainium-transistorer ville alle syntes den var råtøff :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkopedalen er fra FAB-serien som er laget i plast, og de er ikke true bypass, mens Cool Cat er "luksus"-serien til Danelectro. Jeg har også FAB ekko-pedalen, og den låter bra. Hvis jeg hadde montert den i en stygg metallboks, håndmalt den og sagt at det var en boutique-pedal basert på unobtainium-transistorer ville alle syntes den var råtøff :lol:

He he, det er meget mulig... Mye jåleri ute og går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.