Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp meg med en skikkelig Gitar-Reim !


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hei !

begynner og bli brukbart lei nå, av den tynne nylonreima jeg har,

som gnager seg ned i skuldra mi, og får skuldra mi til å bli stiv og vond :(

Fant en fender rem:

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0990665006

Men, ingen som selger denne reima i Norge.

Noen som kan vise meg link til liknende produkt til en fornuftig pris (Siden jeg trenger 2 stk)

Lurer også på om det kan finnes noe låsesystem istedet for hull i reima, siden jeg også plages med at reima løsner fra gitarene mine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om det kan finnes noe låsesystem istedet for hull i reima, siden jeg også plages med at reima løsner fra gitarene mine :(

dunlop straplock!

eller så har schaller( tror det skrives sånn) et litt billigere system som er like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Oppfinnelsen er beskrevet som like genial som oppskjært brød og vi er saktens enige.»

Da har den åpenbart noen feil - siden brødskjæremaskiner skjærer altfor tynne skiver :D

Ser for meg den «Red Chess» reima på en Gretsch White Falcon. *sitre*

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste brødskjæremaskiner kan justeres slik at du får skivene i ønsket tykkelse. ;)

Tror den Aphelion viste til holder i massevis om du aldri tar av reima. Jeg foretrekker å la de sitte på, og de sitter veldig godt uten noe sikringspjatt. Likevel har jeg Schaller StrapLocks på noen gitarer, og også DiMarzio ClipLock finnes på en. Den eneste fornuftige årsaken til å velge f.eks. Schaller må være om du bruker samme reim på flere gitarer.

En god reim er en billig forsikring dersom alternativet er å miste gitaren. Men mest av alt er det en ypperlig mulighet til å vise alle hva du mener om krig og fred og religion og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til en liten historie om bestilling av strap fra Thomann.

De selger en del polstra, 8 cm brede skinnreimer med forskjellig design fra en produsent som heter Minotaur. Jeg bestilte en Neil Young-replica (selvfølgelig) til 36€ (klikk her) og de skulle ha 25€ for å shippe den, da kansellerte jeg hele greia og bestilte direkte fra www.minotaur.gr - de tok 37€ for samme strap og 5€ i frakt. I tillegg var de elskverdige nok til å nedgradere verdien på pakka til 10€. ^_^

Dermed slapp jeg unna med 42€ og pakka gikk rett til postkassa i løpet av 5 dager. Strapen er forøvrig meget bra, tjukk skinnpolstring og høy kvalitet. Perfekt med en blytung Les Paul ;):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.