Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Black Death


turboasmund

Anbefalte innlegg

Ok, da har vi en ny låt til bandet som jeg tenke jeg skulle prøve å spille inn med min nye Toneport UX1. Jeg har spillt inn gitaren og skrevet låta.

Lyden. Det er første gang i mitt liv jeg spiller inn noe. Er elendig til å mikse og skru på lyd osv. Dette er bare en demo.

Trommene. Trommene er bare noen samples som fulgte med riffworks. Grunnen til at jeg bruker riffworks er at jeg er helt tilbakestående når det kommer til innspillingsprogrammer. Har Ableton Live 7 men skjønte lite :P De riktige trommene som trommisen har mekka er egentlig mye råere :)

Vokalen. Hadde ikke anelse hvordan jeg skulle skru på lyden, så jeg bare valgte en preset. Hvordan burde jeg skru for å få brukbar lyd på vokalen?

Gitaren. Kunne sikkert vært tightere. Har bare spillt i ett år og 7 måneder. Hvordan er lyden på gitaren?

Vil gjerne ha tilbakemeldinger på hvordan jeg kan forbedre lyden, men også hva dere syns om selve sangen :) (Hvordan er forresten soloen?)

Her finner du sangen: http://www.myspace.com/excitium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokalen. Hadde ikke anelse hvordan jeg skulle skru på lyden, så jeg bare valgte en preset. Hvordan burde jeg skru for å få brukbar lyd på vokalen?

Her finner du sangen: http://www.myspace.com/excitium

Først må det jo en god vokal til.

Følte att noe av teksten etc var litt Slayer rip-of :P og et av riffa..

Men ellers synest jeg det var fett, og ok miksa lyd på instrumenta.. men så har jeg ikke så jævli mye peil på mixing av lyd sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må det jo en god vokal til.

Følte att noe av teksten etc var litt Slayer rip-of :P

Er ikke så mange metallvokalister å velge i her :(

Slayer rip-off på teksten? Har aldri sjekka lyrics på Slayer, hvilken sang? :) Er ikke bevisst i hvert fall.

Samme med riffet. Har ikke bevisst prøvd å få det til å ligne på noe. Noe jeg bare fant på på bandøving.

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hvor du går inn i riffet som kommer rundt 54sek så høres det ut som lyden er høyere på gitaren. Vokalen var veldig grumsete så den syns jeg du skal bruke litt tid å skru litt mer på.

Hører det ja. Skal justere ned volumet litt der. Problemet er at jeg har ingen anelse hvordan jeg skal få den mindre grumsete.

Ang vokal så er jeg ikke helt fornøyd selv. Kan spørre vokalisten om han kan prøve å synge annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle finne ett enkelt innspillingsprogram som helst støtter VST plugins sånn at jeg kan prøve meg med EZdrummer. Noen som har forslag til hvilket? Tenke jeg skulle prøve Ableton Live 7 i dag, men var ekstremt mye delay fra jeg spilte til lyden kom på høytallerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Tenkte jeg skulle finne ett enkelt innspillingsprogram som helst støtter VST plugins sånn at jeg kan prøve meg med EZdrummer. Noen som har forslag til hvilket? Tenke jeg skulle prøve Ableton Live 7 i dag, men var ekstremt mye delay fra jeg spilte til lyden kom på høytallerne.

Ableton Live er et flott program, men jeg ville ikke brukt det til innspilling av metalband.

Prøv heller å få tak en enkel versjon av Cubase, evnt. Audacity(gratisprogram).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ableton Live er et flott program, men jeg ville ikke brukt det til innspilling av metalband.

Prøv heller å få tak en enkel versjon av Cubase, evnt. Audacity(gratisprogram).

Jau :) Tenkte på Audacity, men da må jeg finne ut hvordan jeg skal ordne det med trommer. Har også prøvd Cubase, men fikk ikke til EZdrummer ordentlig. Fikk lyd når jeg klikka på en tromme eller forhåndsviste en loop, men når jeg faktisk prøvde å lage trommer til selve sangen eller sette inn en loop ble det ikke lyd.

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ableton Live er et flott program, men jeg ville ikke brukt det til innspilling av metalband.

Prøv heller å få tak en enkel versjon av Cubase, evnt. Audacity(gratisprogram).

Jeg har alltid hatt sansen for Audacity. Enkelt å bruke og best av alt: gratis.

Men ofte merker jeg at om jeg spiller inn det samme i Audacity og Cubase, så blir lyden ganske mye bedre i Cubase. Merket det ganske godt.

det er en av grunnene til at jeg foretrekker Cubase. Selv om Audacity krever mindre av datamaskinen, fortere å starte opp og enklere å bruke (for enkelte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig bra spilt, med tanke på at du bare har spilt i 1,5 år. Som de fleste har nevnt, så er vokalen det som trekker ned. Skulle også gjerne hørt mer av riffet du har rundt 00:53. men keep on thrashin'. Likte forresten introen veldig godt. forventer å få høre flere sanger av deg.

Takk takk :) Er enig i at vokalen kunne vært ganske mye bedre, men den er i hvert fall en del bedre en den forige. Er ikke mye vokalister i området så foreløpig må vi holde oss til den vi har. Evt. prøve å forbedre den :)

Kunne kanskje ha presset inn det riffet enda litt mer ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt sansen for Audacity. Enkelt å bruke og best av alt: gratis.

Men ofte merker jeg at om jeg spiller inn det samme i Audacity og Cubase, så blir lyden ganske mye bedre i Cubase. Merket det ganske godt.

det er en av grunnene til at jeg foretrekker Cubase. Selv om Audacity krever mindre av datamaskinen, fortere å starte opp og enklere å bruke (for enkelte)

Hvis du ikke gjør noe redigering, ikke har stilt på noe tull og innstillingene er de samme skal det være nøyaktig den samme lyden i Cubase og Audacity. Lyden fra lydkortet er jo den samme, og det er digital, så vet ikke hvorfor. Kan være eq, filtere eller innstillinger som gjør det for deg?

For å få mindre grumsete lyd bør du beskrive hva du gjør akkurat nå for å spille inn. Kanskje skru ned gain litt? Det blir alltid mer på opptak enn det høres ut i rommet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.