Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mye ville du gitt for...


Anbefalte innlegg

Jeg ser folk selger en del JCM 800'er på Finn for tida, og de forlanger en del for dem. Jeg har en 4210 combo-modell fra 1985, og jeg bare lurer på hva hva slags prislapp det er normalt å sette på disse. Ampen er i meget god teknisk stand. (PS. Jeg skal ikke selge den, jeg er bare interessert i å høre hva de går for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ebay går de for rundt 6000, og samenlignet med "vanlige" forskjeller mellom Amerika og Norge vil vel det bli ca.8000 her. Men det virker som om de er veldig populære, har en "høyere" verdi der borte. Gamle Ibanez? også.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser jo at det er på finn som selger en 2205 (som er topp-utgaven, også den i 50W), som attpåtil er modda, for 10 000,-. Topper går alltid for litt mer enn comboer (av en eller annen grunn, det er jo den samme ampen hvis man ikke bruker den innebygde høyttaleren). Men takk for tips, litt moro at den har steget i verdi over de siste syv årene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser jo at det er på finn som selger en 2205 (som er topp-utgaven, også den i 50W), som attpåtil er modda, for 10 000,-. Topper går alltid for litt mer enn comboer (av en eller annen grunn, det er jo den samme ampen hvis man ikke bruker den innebygde høyttaleren). Men takk for tips, litt moro at den har steget i verdi over de siste syv årene :P

Jeg tror det er litt prutningsmonn på denne. Også den comboen til 6500.-

Ja det er undelig at topper ligger litt over tilsvarende comboer i bruktpris, Noe som forstår dette? Nyprisen er jo motsatt, en Topp til 10.000 koster fort 12.000 i comboutgave :blink:

Jeg var faktisk nær ved å selge min 4210 combo for noen uker siden, for 4500,- Så angret jeg meg (en lang historie, men du var inne på noe Audun). Jeg tilbød kjøper 500.- for å droppe det hele, noe han takket nei til. Tenkte å øke til 1000 kr, dvs. at jeg i teorien kjøper den tilbake for 5500,- Jeg synes den minst, er verd det , i ettertid.

Men jeg fandt ut at det ble for absurd å betale så mye for å beholde min egen amp, så jeg avbrøt salget "the hard way".

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt prutningsmonn på denne. Også den comboen til 6500.-

Ja det er undelig at topper ligger litt over tilsvarende comboer i bruktpris. Nyprisen er jo motsatt, en Topp til 10.000 koster fort 12.000 i comboutgave :blink: Noe som forstår dette?

det er ikke rart combo koster mer, da du får med en høyttaler... Men tror folk er ute etter en topp fremfor en kombo pga da er det litt flere valgmuligheter... Kan bruke sitt eget cab med sine egne høyttalere man selv liker osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke rart combo koster mer, da du får med en høyttaler... Men tror folk er ute etter en topp fremfor en kombo pga da er det litt flere valgmuligheter... Kan bruke sitt eget cab med sine egne høyttalere man selv liker osv...

Jeg mente bruktprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan utseendet ha noe å si? Svært ofte stiller jo heltene opp foran 4x doble stacks. Det de fleste ikke vet, er at bare den nederste rekken med 4x12 er koblet til. Andre etasje er kun staffasje hos svært mange. Barskt er det jo.

En topp og en kasse ser jo tøffere ut for mange enn en kombo. Det er det sikkert noen som vil betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan utseendet ha noe å si? Svært ofte stiller jo heltene opp foran 4x doble stacks. Det de fleste ikke vet, er at bare den nederste rekken med 4x12 er koblet til. Andre etasje er kun staffasje hos svært mange. Barskt er det jo.

En topp og en kasse ser jo tøffere ut for mange enn en kombo. Det er det sikkert noen som vil betale for.

Ja, det er jo så enkelt som at topper er mer ettertraktede på bruktmarkedet enn comboer, og derfor går de for mer. Hvorfor det er slik, har du nok aikkert vært innom her, Castor. Tror også det har mest med image å gjøre, men samtidig er det jo også en kjennsgjerning at flere foretrekker lyden fra et lukket kabinett enn en åpen combo. (Bla.a. mer trøkk i bunn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Marshall er mye dyrere i USA enn i Europa, og i Europa er det også dyrere enn her.

Derfor er det liten vits å sammenlikne med Ebay priser, hvis en ikke skal selge på Ebay.

Hvorfor er topper dyrere enn comboer?

Jeg tror det rett og slett kommer av at Marshall er synonymt med stack.

En "skikkelig" Marshall er en topp og cab, og derfor betaler man mer for det på bruktmarkedet.

Det finnes mange veldig gode Marshall comboer, og det er jo hyggelig for den som kjøper brukt,

men ikke fullt så hyggelig for den som skal selge. (særlig ikke hvis den er kjøpt ny)

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan utseendet ha noe å si? Svært ofte stiller jo heltene opp foran 4x doble stacks. Det de fleste ikke vet, er at bare den nederste rekken med 4x12 er koblet til. Andre etasje er kun staffasje hos svært mange. Barskt er det jo.

En topp og en kasse ser jo tøffere ut for mange enn en kombo. Det er det sikkert noen som vil betale for.

Er vel heller sjeldent at noen av de er i bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er topper dyrere enn comboer?

Jeg tror det rett og slett kommer av at Marshall er synonymt med stack.

En "skikkelig" Marshall er en topp og cab, og derfor betaler man mer for det på bruktmarkedet.

Det finnes mange veldig gode Marshall comboer, og det er jo hyggelig for den som kjøper brukt,

men ikke fullt så hyggelig for den som skal selge. (særlig ikke hvis den er kjøpt ny)

Dette er jo egentlig idiotisk. En, 1/2x12 combo pluss et lukket 1/2x12 cabinett, er:

-Mer allsidig

-Lettere å sjaue

-Du kan spre lyden mer eller bruke comboen som monitor og cab. ut fra senen.

-Billigere brukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga i sin tid 2500 for en strøken jcm 800 2204, er vel en 6-7 år siden (var en 89 modell hvis jeg ikke tar feil) Merk, dette var ekstremt billig

Da var det plenty med 800 på bruktmarkedet, de fleste lå på rundt 4500 da.

Jeg solgte min for 3-4 år siden for 6500.

I det siste årene har det blitt færre og færre 800 til salgs, og ofte er de moddet eller slitt. folk skal ha alt mellom 7500 og 10000.

10.000 synes jeg er mye, det er kjempe mye boutique amper som dukker opp brukt her i Norge, og veldig mye er bedre enn en stock jcm 800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.