Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt 2x12 kabinett


Anbefalte innlegg

Vurder å kjøpe meg ny amp nå, og lurer da på hva slags 2x12-kabinetter som anbefales..

Har sett på bl.a. Framus FR212 CB

Harley Benton G212 Vintage

og Orange PPC212

jeg lurer litt på hva som skiller disse. Alle har Celestion Vintage 30-elementer, men hvorfor koster Orange-kabinettet 3 ganger så mye som Harley Benton-kabinettet, osv.? Er det verdt det?

Trenger å bli litt opplyst i mine kabinettspørsmål (:D)

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest at det skal være syk bassrespons i det Orange-kabinettet, men utifra Thomann, så veier det ikke så veldig mye mer enn de andre kabinettene? Orange - 28 kg, Harley Benton - 25 kg, Framus - 22 kg (okey, en del mer enn Framusen, da)

Men det er positivt at det er tungt altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk deg at frakt på et PPC212 visstnok er nesten like dyrt som selve kabinettet.

"Flatrate

Du betalar för normala sändningar upp till 30kg alltid 30.00 EUR i leveranskostnad – oberoende hur mycketdu beställer ."

Orange-kabet veier 28 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi there,

Hans, due to the weight of the PPC212 we would have to use a heavy haulier, which could cost nearly as much as the cab :(

Many Thanks

Sakset fra svaret jeg fikk fra Thomann.

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker meget suspekt. Det står jo svart på hvitt at kabinettet veier 28 kg, og at det er 30 euro i frakt uansett opp til 30 kg. Hm. Man kan jo eventuelt bare bestille cab-et, og hvis thomann prøver å komme med noen svære etterpå-summer bare nekte å betale. Har en ganske god sak da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skal det kabinettet pakkes osv. Og da kommer vekten opp i over 30 kg.

Jeg har det harley benton kabinettet du så på. Og på det som veier 25kg så var det oppgitt 28kg vekt på postpakken. Inkl embalasje og alt. Jeg har ikke prøvd så mange andre kabinetter. Men mitt låter utrolig bra. Er skikkelig god bassrespons. Og jeg er veldig positivt overasket over lyd i forhold til pris.

Tolexen skal vistnok ikke være den beste på disse kabinettene. Så hvis du tåler mulige rifter i den ville jeg ikke vært redd for å gå for det kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker meget suspekt. Det står jo svart på hvitt at kabinettet veier 28 kg, og at det er 30 euro i frakt uansett opp til 30 kg. Hm. Man kan jo eventuelt bare bestille cab-et, og hvis thomann prøver å komme med noen svære etterpå-summer bare nekte å betale. Har en ganske god sak da.

Fikks var fra thomann igjen nå, og det er pakkinga som gjør at den blir tyngre enn 30kg. Thomann G212V kommer dag under grensen, så med mindre jeg finner et godt brukttilbud i Norge, så blir det vel et slikt et på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra thomann igjen nå, og det er pakkinga som gjør at den blir tyngre enn 30kg. Thomann G212V kommer dag under grensen, så med mindre jeg finner et godt brukttilbud i Norge, så blir det vel et slikt et på meg.

Bare nevner at det er mange butikker i Norge som selger det Orange-kabinettet til kurant pris, og den norske prisen er jo ikke veldig høyt over. Inkl frakt og toll vil det vel bli billigere å kjøpe fra Norge, nesten uansett butikk på akkurat denne tror jeg (forutsatt at du kan dra til en butikk og hente det; frakt kan ta knekken på norske priser også). Evt er jo også bruktkjøp en god mulighet... :) Har sett en god del brukte Orange PPC212 før, men det er ikke så veldig ofte de skifter eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster egentlig det kabinettet både nytt og brukt i Norge (Hos dere f.eks)? Ser nå at på billigste slagssted jeg fant i Norge hadde forskjellen blitt rundt 1000 kroner inkludert frakt og moms, altså en mindre forskjell enn det jeg trodde. Det er fortsatt en del penger, synes jeg da. :P

Kjapt off topic spørsmål: Hvor lenge holder dere oppe i butikken, Morten? Hadde tenkt meg en tur innom, men vet ikke når jeg får dratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.