Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt 2x12 kabinett


Anbefalte innlegg

Hvor mye koster egentlig det kabinettet både nytt og brukt i Norge (Hos dere f.eks)? Ser nå at på billigste slagssted jeg fant i Norge hadde forskjellen blitt rundt 1000 kroner inkludert frakt og moms, altså en mindre forskjell enn det jeg trodde. Det er fortsatt en del penger, synes jeg da. :P

Kjapt off topic spørsmål: Hvor lenge holder dere oppe i butikken, Morten? Hadde tenkt meg en tur innom, men vet ikke når jeg får dratt.

Veiledende pris er 7 600kr og de fleste butikker er villige til å selge litt under den prisen. Jeg har pleid å ha en liten forum-rabatt for brukere på forumet her, men skriver ikke beløpet i tråden. Sender deg det heller på en PM siden det strengt tatt hører hjemme der. Prisen på kabinett med frakt + tollgebyr (såvidt jeg vet slipper du forhåpentligvis toll og moms siden det er tollfri vare og lik moms i sverige og norge?) hos Thomann vil jo bli ca 5500-6000 norske for kabinettet + det du evt må ut med i frakt og tollgebyr (de sa nesten det samme som kabinettet, så jeg gjetter minst 2000kr). Da vil det i såfall lønne seg å kjøpe i Norge, men sikkert noen her som har bedre svar enn meg?

Akkurat nå er forøvrig ikke 212-kabinettet på lager hos importøren, men det er på vei inn veldig snart, og importøren har lager i Akershus, bare så du vet det.

Vi har åpent fra 10 til 21 på mandag-fredag og 10 til 19 på lørdager. (var dumme/lure nok til å velge norges lengte åpningstider) Søndager er vi bare i butikken for å kjøre motoriserte handlevogner sammen med securitas, så da vil vi være i fred. ;) Du er hjertelig velkommen innom alle andre dager enn søndag. :D

Edit: Bruktprisen kan jeg forøvrig ikke hjelpe deg noe særlig med, men har vel sett dem annonsert til rundt 5000 brukt. Om de ble solgt og fortsatt selges til den prisen aner jeg ikke

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledende pris er 7 600kr og de fleste butikker er villige til å selge litt under den prisen. Jeg har pleid å ha en liten forum-rabatt for brukere på forumet her, men skriver ikke beløpet i tråden. Sender deg det heller på en PM siden det strengt tatt hører hjemme der. Prisen på kabinett med frakt + tollgebyr (såvidt jeg vet slipper du forhåpentligvis toll og moms siden det er tollfri vare og lik moms i sverige og norge?) hos Thomann vil jo bli ca 5500-6000 norske for kabinettet + det du evt må ut med i frakt og tollgebyr (de sa nesten det samme som kabinettet, så jeg gjetter minst 2000kr). Da vil det i såfall lønne seg å kjøpe i Norge, men sikkert noen her som har bedre svar enn meg?

Akkurat nå er forøvrig ikke 212-kabinettet på lager hos importøren, men det er på vei inn veldig snart, og importøren har lager i Akershus, bare så du vet det.

Det haster absolutt ikke for min del, så slikt tar jeg når den tid kommer.

Edit: Bruktprisen kan jeg forøvrig ikke hjelpe deg noe særlig med, men har vel sett dem annonsert til rundt 5000 brukt. Om de ble solgt og fortsatt selges til den prisen aner jeg ikke

Skjønner selvfølgelig det, men det er jo kjekt å vite hva de evt går for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kabinetter går ofte for en del penger på bruktmarkedet. Vanligvis går jo gitarutstyr til rundt 50-70% av nypris.

Mens gode kabinetter går gjerne litt dyrere. Se på f.eks Mesa sine kabinetter. Går for 8k brukt. Likevel kjøper folk dem.

Folk vet sikkert, men vil informere at det ligger et Marshall 1936-kabinett til salgs her på forumet. de er ganske kjent for å være solide og gode kabinetter ift andre 2x12 i samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kabinetter går ofte for en del penger på bruktmarkedet. Vanligvis går jo gitarutstyr til rundt 50-70% av nypris.

Mens gode kabinetter går gjerne litt dyrere. Se på f.eks Mesa sine kabinetter. Går for 8k brukt. Likevel kjøper folk dem.

Er ikke så rart det; et kabinett er det veldig lite som det kan gå galt med, de får heller ikke like lett estetiske skader. Dermed kan man lett kjøpe et kabinett som er flere år gammelt, som ser ut som om det ble kjøpt dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det. Men jeg kjøpte mitt 4x12 V30 cabb til bare 4 lapper. Tror det var 1 år gammelt og hadde ligget nesten ubrukt på øvingslokalet til duden. :P

Veil pris 11k. Tror han slet litt med selge det pga merket Hughes&Kettner. Folk kjøper ikke ting de ikke har hørt så mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da tenker du på? De oppgir pris med landets (det språket du bruker) mva på den varen du skal kjøpe, men denne blir trukket fra (jeg vet ikke om dette skjer hos thomann eller hos tollvesenet) og den norske momsen legges på.

Siden både Norge, Sverige og Danmark opererer med 25% mva, trenger du ikke tenke på det når du skal bestille derifra. Jeg vet ikke om det at det ikke er toll på musikkinstrumenter også gjelder forsterkere og kabinetter.

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Sjekk Mesa Recto 2x12, låter bra og de ligger noen rundt omkring brukt om dagen.

Ellers er jo CAE og Bogner cabs knallbra, men sjeldne brukt og nyprisene er litt stive.

Testa noen av de mot Marshall 2x12, no contest! Marshallen låt papp i forhold

Helt enig,Mesa kabinett er noe helt for seg selv!Sku jeg hatt 2x12 hadde det helt klart blitt Mesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.