Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjernevasket av warmoth?


Saurus

Anbefalte innlegg

Takket være sene kvelder på warmoth.com har jeg nå foreslått for meg selv å selge el-gitarene jeg sitter med pr idag og bygge meg en nydelig warmoth jeg kan elske så lenge den lever...

Ettersom jeg kjøper ny amp fra USA denne månende, må jeg selge unna litt for å ha råd til warmothen. Sitter med en LTD H-400, en Hagström Select Ultra Swede, en Epiphone SG og en Squier Strat. Nå kan man jo aldri ha for mange gitarer, men likevel, bruker jeg dem ikke så kan jeg jo likegreit selge dem. Egentlig fornøyd med gitarene jeg har, men kunne tenke meg noe som er enda et hakk over :P

Før jeg evt. gjør no dumt.. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarbygging i sin enkleste eller mest avanserte form er alltid et sjansespill i større eller mindre grad. Man har aldri noen garanti for at et prosjekt blir helt som man håper, selv om delene er aldri så kostbare. Du bør i alle fall ha de nødvendige økonomiske og helst kunnskapsmessige ressursjene på plass før du selger alt annet av gitarer for å realisere "drømmeprosjektet"

Altså, erfaring med gitarbygging, nødvendig verktøy og utstyr, penger til å kjøpe f.eks en ekstra hals, flere sett med pickups osv, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Greener.

Men uansett Warmoth er bra saker og blir delene tilpasset og satt sammen bra tror

jeg du ender opp med en bedre gitar enn de du har.

Warmothfolka kan sikkert gi deg gode tips om hva slags treverk og pickuper som funker til det du er ute etter.

Og det er alltid bedre å ha en gitar du er kjempefornøyd med enn 4 som er so so..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarbygging i sin enkleste eller mest avanserte form er alltid et sjansespill i større eller mindre grad. Man har aldri noen garanti for at et prosjekt blir helt som man håper, selv om delene er aldri så kostbare. Du bør i alle fall ha de nødvendige økonomiske og helst kunnskapsmessige ressursjene på plass før du selger alt annet av gitarer for å realisere "drømmeprosjektet"

Altså, erfaring med gitarbygging, nødvendig verktøy og utstyr, penger til å kjøpe f.eks en ekstra hals, flere sett med pickups osv, osv

Absolutt. Jeg har ikke tenkt å begi meg ut på dette uten forberedelse og veiledning =)

Takk for tipset. Er bra at folk gir tips og råd til oss dødelige =)

Enig med Greener.

Men uansett Warmoth er bra saker og blir delene tilpasset og satt sammen bra tror

jeg du ender opp med en bedre gitar enn de du har.

Warmothfolka kan sikkert gi deg gode tips om hva slags treverk og pickuper som funker til det du er ute etter.

Og det er alltid bedre å ha en gitar du er kjempefornøyd med enn 4 som er so so..

Akkurat det jeg tenkte. Er i samtale med Warmoth folka allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal være engstelig for å gå i gang med et sånt prosjekt. Det er jo egentlig ikke mye snakk om å bygge en gitar. Mere sette sammen en. Det som kan være tricky er hvis du får en hals som ikke har fått fretleveling. Da må man gjøre det selv noe jeg måtte. Men som ikke var et problem. Min gitar som jeg bygget er jeg utrolig fornøyd med og det var i tillegg den første gitaren jeg bygget. Hvis du bestiller kropp og hals fra warmoth så skal hullene til halsen være ferdig boret allerede. Og det er jo noe av det mest kritiske på gitaren.

Mitt neste prosjekt som jeg har lyst til å gjøre er å lage meg en gitar fra bunnen av. Explorer med set neck. Hjemmelaget hals og kropp. Her er det vesentlig større sjangse for å drite seg ut. Men som Greener sa. Hvis jeg skal gjøre noe sånt bør jeg ha råd til å gjøre feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt fra kompetent innen gitarbygging. Det jeg kan gjøre med en gitar er å skifte strenger samt spille. Etter to Warmothgitarer har jeg klart å feste halsene samt montere stemmeskruene. Også delvis greit resultat på borring av hull til feste av plekterbrett. Alt annet satte jeg bort, rett og slett fordi gitarene ble for fine til å ødelegge. Det koster litt, men smaker mye bedre. Om du skulle finne ut at det var latterlig å prøve seg, så finnes det en løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Da er det vel bare å starte å selge da =D

Er i samtale med warmoth om en 7 strenger Z, går ikke det blir det jo bare billigere uansett..

z_guitar_neck.jpg

Dette er en strat kropp med pau ferro lokk.. Ser virkelig, virkelig pent ut =)

s3148A.jpg

Så langt har jeg tenkte meg mahogany kropp og hals, med walnut eller pau ferro lokk. Usikker på fretboardet.

H-H setup med 2 volume knobs (coiltap) og en delt tone. Faktisk vurderer jeg å droppe tone, da jeg ser for meg at jeg klarer meg egentlig ganske bra til vanlig bare med volumkontrollen. Tenkte jeg skulle droppe 5 way switch muligheten dems og bare bruke volum knobsa for full kontroll over blending av signalene.

Hvis noen har noen forslag til hva annet jeg kan bruke pot'n til så kom gjerne med det.

Endret av Kranium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... jeg ikke om dette går i praksis eller i teorien for den saks skyld, men viss du bruker den ene coilen til å splitte humbuckerne og den andre til å koble humbuckerne i parallell, 2 humbuckere i parallell gir en ganske fin rytme lyd (synes jeg da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.