Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse på signaturer


CastorFiber

Signaturstørrelse, skal vi ha regler?  

72 stemmer

  1. 1. Signaturstørrelse, les førstepost!

    • Ja, maks to linjer, liten skrift
      7
    • Ja, maks fire linjer, liten skrift
      13
    • Ja, maks seks linjer, liten skrift
      6
    • Ja, maks ti linjer, liten skrift
      6
    • Nei, la folk gjøre som de vil
      7
    • La moderator vurdere selv der folk overdriver
      33


Anbefalte innlegg

Synes heller ikke at man skal kunne bruke signaturen som salgsannonse

Jeg ser ærlig talt ikke problemet med denne. Kan jeg spørre hva rasjonalen bak det punktet er?

Er det bedre med primitive halvhumoristiske punchlines, kanskje til og med flere av dem, i en og samme signatur? Eller en oppramsing av tonnevis med utstyr? Eller bilder eller noe anna ræl? Impliserer ikke at du nødvendigvis mener det, men det er jo mange av alternativene.

Det blir jo veldig individuelt hva man gjerne vil se i andres signaturer, men som regel er de fleste signaturene ganske intetsigende. Ser jeg en link til en diskrét salgsannonse, får jeg iallefall øynene opp for hva som selges - det hender jeg har sett salgsobjekter som jeg har vært nysgjerrig på, som unnslapp radaren min da jeg gikk gjennom "View New Posts". Dette gagner kjøperen, selgeren, og sjenerer ingen mer enn hva alskens andre dumme signaturer kan gjøre - med mindre man er svært sensitiv for reklame.. Små signaturer som denne,

klarer jeg ikke se på som problematiske, tvert imot, heller informative. Vice versa, kan også slenge opp "Ønskes kjøpt" i signaturene - slikt er gull verdt for mulige selgere som har sittet på gjerdet og er usikre på om de skulle legge ut noe for salg.

Synes forøvrig ikke at det skal bli opp til moderatorene å bestemme fra hvert tilfelle. Personlig har jeg mer enn nok tiltro til at moderatorene vil utøve et fornuftig skjønn her, men av erfaring er det alltid noen som elsker å sutre og klage, og sånt blir det bråk av. Muligens også mer tidkrevende for moderatorene som må ta standpunkt til diverse signaturer, for ikke å unngå å nevne tidsbruk på evt. tullball der noen skriker opp om "forskjellsbehandling" og alt mulig anna rart.

Hadde det vært mitt forum, ville jeg ment maks to linjer, ingen bilder, og forøvrig i tråd med forumets regler. ;)

edit: wyldemannen synes jeg foreslår fornuftige greier: link til utstyrstråd, og kun vise til kjerneinfo i signaturen.

edit: skriveielf

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg burde presisert det litt, slike linker har jeg ikke noe problem med, men etter jul i år har det blitt vanlig å legge bilder, priser og alt mulig i signaturfeltet.

Det er nesten så jeg ser på det som spam. Linker man til en tråd man har er det jo strengt tatt ikke et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig diskusjon rundt dette. Var på nippet til å lage en lignende tråd selv...

Å skrive om hva man har av utstyr i signaturen bør jo være valgfritt, men for all del: SKRIV I BREDDEN, IKKE SKRIV ETT ORD PÅ HVER LINJE.

Det kan være litt plagsomt å scrolle en halvtime for å finne hver linje med saklig innlegg. Har man lest utstyrssignaturen en gang, er det ikke like interessant andre, tredje, og hundrede gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er dette enkelt, tror jeg.

Jo mer prangende og plasskrevende signatur man har, jo flere vil irritere seg over den.

Hensikten med tråden og diskusjonen fra min side, er å finne et fornuftig skjærligspunkt mellom de som synes signatur er veldig viktig og gjerne vil ha en stor og prangende en, og de som helst ikke vil ha signaturer i det hele tatt, eller bare en linje eller to.

Det at noen har benyttet seg av friheten når det gjelder signaturer med bilder og mange linjer, er det da egentlig ingen grunn til å kritisere sånn sett. De har ikke brutt noen regler.

Grunnen til at jeg tok det opp nå, er fordi jeg synes det har eskalert det siste halve året. Jo flere som "flotter seg" med 20- linjers signatur og bilder, jo mer plagsomt blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog er det litt plagsomt med bilder i signaturene da dette sinker browsingen en del når jeg surfer fra mobilen... :blush:

Seriøst? Hvis dette skal være et ankepunkt, kan vi jo like greit fjerne avatarene også.

Jeg har ikke noe i mot de litt større signaturene, det hender titt og ofte at jeg blir sittende og le av det jeg leser eller interessert i det utstyret og div som står der. Jeg sier at demokratiet bestemmer, og at alle må finne seg i resultatet i poll'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at demokratiet bestemmer, og at alle må finne seg i resultatet i poll'en

Det høres jo ut som et veldig fornuftig forslag. Eneste aberet der er at det er veldig mange alternativer for hvor stor begrensningen skal være, så for å få et fornuftig statistisk resultat bør man slå sammen resultatet av alle de alternativene som foreslår en fast grense (20 i skrivende stund, altså flest) og dersom det er flest kan man finne et gjennomsnitt av disse. - Hvis man først skal gå for en demokratisk prosess...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikkke helt hvor utrolig viktig det kan være å "måtte" ha noe i signaturen sin. Burde holde med 4-6 linjer, så får man heller bestemme seg for hva man vil ha og hva man må droppe. Selv om man har lyst på verdens morsomste signatur med masse punch lines, bør man også tenke på at dette er noe man fort kan bli lei av.

Selv er jeg fan av de som har minneverdige sitater fra andre forummedlemmer i signaturen, det er med på å skape en slags fellesskapsfølelse, noe som kanskje er det aller viktigste på slike forum ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikkke helt hvor utrolig viktig det kan være å "måtte" ha noe i signaturen sin. Burde holde med 4-6 linjer, så får man heller bestemme seg for hva man vil ha og hva man må droppe. Selv om man har lyst på verdens morsomste signatur med masse punch lines, bør man også tenke på at dette er noe man fort kan bli lei av.

Selv er jeg fan av de som har minneverdige sitater fra andre forummedlemmer i signaturen, det er med på å skape en slags fellesskapsfølelse, noe som kanskje er det aller viktigste på slike forum ^_^

Hvem her inne har sagt man "MÅ" ha noe i signaturen?

Det er ikke sagt noe om "må", men att vi Vil!

Hva så om dere blir lei av å lese signaturene om igjen?

Hopp nå bare over dem og les neste innlegg. Synest seriøst dette var et ganske teit tema å bry moderatorene med i det hele tatt.

Og når dere whiner om scroll, og att det tar lang tid å scrolle.. noen gang funnet ut att du kan stille hastigheten på scrollen din? /hvor langt den scroller hvert "hakk"

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siden det er bare 56 stykker som mener noe om dette, tror jeg jeg vurderer det til at hele greia er storm i et vannglass. Det er ikke noe vi bruker tid på i denne runden, slik jeg ser det.

Jo mindre vi trenger å moderere, jo bedre.

xshorteyx, du kan avlyse den plagsomme streiken din. Det er ingen grunn til å streike. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.