Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yngwie malmsteenish solo! Kritikk?


Kjutte

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er enig med de som nevnte vibrato. Jeg jobber selv med dette, og har skjønt hvor viktig det er å variere vibratoen. Du bruker så klart en Malmsteen-lignende vibrato, noe som er veldig digg, men som også kan bli litt slitsomt i lengden. Prøv å variere den litt, gjør den litt 'smalere' i noen partier, og trø til med den brede, aggressive vibratoen når du virkelig setter inn nådestøtet. Faktisk så kan du la enkelte toner sustaine uten at du legger noen som helst vibrato på de, kanskje at du istedet glir ned mot en annen tone. På denne måten blir vibratoen noe man venter på, og siden du har ganske så flott vibrato, da blir den enda mer effektiv når den brukes. Ikke overdriv, det er vel det jeg prøver å få fram. :)

Ellers virker spillingen bra. Vil vel si at det var nesten like mye MacAlpine som Malmsteen i det jeg hørte, men det er tydelig hvilke intensjoner du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spill det der på en Les Paul :P

Men veldig bra spilt. Ihvertfall bra teknikk og gode løp.

Jeg er så lat når det kommer til tablatur og slikt. Går mest i improvisasjon og da skjer det liksom ikke en drit med teknikken lenger.

Men slike arpeggios må jeg lære meg. Godt jobba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tusen takk alle sammen!!! Dette betyr veldig mye for meg!

Jeg setter virkelig pris på de fine kommentarene, OG kritikken!!

Jeg har for meg at metall=vid som mulig vibrato. Preferanse, eller ikke, vet ikke. Dere har nok et mer trent øre enn meg, da jeg ikke har spilt mer enn 5 år, men jeg skal prøve å jobbe med det, og høre mer etter.

Jeg har forresten en jazzish video på sida mi og, der bruker jeg mildere vibrato, så er ikke helt innelåst (Om det var det dere mente-)

Uansett, tusen takk, nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spill det der på en Les Paul :P

Men veldig bra spilt. Ihvertfall bra teknikk og gode løp.

Jeg er så lat når det kommer til tablatur og slikt. Går mest i improvisasjon og da skjer det liksom ikke en drit med teknikken lenger.

Men slike arpeggios må jeg lære meg. Godt jobba :)

Har en Ephiphone LP. Brua er helt annerledes, klarer ikke spille så godt på den... Hehe.

Solo'n har jeg komponert selv, det er ikke tabs! Stereotype licksa er sikkert stjålet av noen, men.

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike! Spillt i 5år og spiller det der! Trodde ikke det gikk an jeg. Låst deg inne på et rom i 5 år eller ? :P

Knallbra var det hvertfall!

Tusen takk. Har blitt en god del 12 timers økter...

Men helt ærlig, har vært sloppy lenge. Begynte å øve sakte og presist, istedet for fort og dritt for en mnd eller 2 siden, og

fremgangen har vært som en rakett as... anbefales virkelig.

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre sier, bra spilt. Liker ikke vibratoen dog, men det blir jo litt en smaksak. Synes gitarister som Paul Gilbert, Malsteen osv. har overdreven vibrato. Da syntes jeg gitarister som f.eks. Satch har en langt mer følsom, nyansert vibrato.

Men det blir som sagt en smaksak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år ja... Jeg har spilt i 17 ellerno og klarer ikke å spille halvparten så kjapt og bra. Er det noe rart man får lyst til å legge gitaren på hylla iblant? :P

Tusen takk for de fine kommentarene, det betyr virkelig mye for meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Hei, Jeg trenger en ny sadel (for E-strengen) på broen på min Fender American Performer Precision Bass. Se vedlagte bilder. Så vidt jeg kan se er den lik den på American Delux bassene. Jeg håper å få tak i en uten å måtte kjøpe en komplett ny bro. Kanskje noen her har en liggende etter å ha byttet ut broen på egen bass?  
    • Takker. Sender mail til Line 6 Support som bare kommer med svada..
    • Senderen funker ikke med g30. Senderen funker med g70 og g75…
    • Ja, stemmer det. Line 6 boksen har kanskje ikke saueplage.(EDIT: hahaha. Squelsh) Blander utstyr. Kikket over manualen på den nå. Ser ut til at det rådes til å ha den unna diverse utstyr og andre «høye» pedaler etc. for min del er denne nå egentlig ubrukelig.    så jeg må også på leting etter noe nytt. Jeg vet jeg vil ha en digital sender og mottaker, men jeg vil ikke ha noe 2.4 ghz utstyr. Alt for mange usikkerhetsmomenter når det kommer til wifi teknologi. Kjipt å få dropouts fordi publikum har smarttelefoner egentlig.   kanskje noen andre har noen gode råd for hva som funker bra?   kan anbefale å se denne videoen. Forklarer mye     
    • Takker! Ja tragisk nok så bruker de andre i bandet G30 (som jeg selv hadde før) og det funker uten problemer. Du skrev "squelsh funksjonen", mente du scan for best channel? Den bruker jeg alltid.  Ja den er vel dårligere pga den ikke har antenne, mens det har jo G30. Men vet du om senderen funker med G30? Og vet du om andre bra trådløse systemer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.