Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trommesett


Per

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en venn som konformerte seg for en stund siden, og han tjente endel..

Men han skal kjøpe seg nytt trommesett og han vil masse stilig kvalitet under 10 000 kr.

Hva sier dere han bør kjøpe? Og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse stilig kvalitet til under 10 000 er egentlig ganske vanskelig.. Kan få litt kvalitet, men ikke masse!

Han bør satse på et brukt trommesett hvis han ikke skal bruke mer! Se på QXL og andre steder. http://www.sound1.no er også et nettsted han kan se seg litt omkring på!

Ellers er det å stikke innom den lokale musikkforhandleren og prute ivei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk hos musikkweb.no for brukt utstyr.

10000 er ikke mye for et sett med god kvalitet.

Mitt beste tips er å kjøpe brukte trommer, og gode cymbaler. Billige cymbaler ødelegger hele feelingen.

Anbefalte merker : Sonor, Yamaha, Premier, Pearl osv.

Selv liker jeg godt Sonor.

Han bør også gå til innkjøp av nye skinn, om han kjøper et nytt sett. Fabrikkskinn gir en veldig metallaktig lyd.

Men jeg ville nok spart litt til, enn å kjøpt et sett til 10k.. trommer er dyrt, og det er vanvittig forskjell i kvalitet på billig mot dyre trommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han spytte inn litt til. Se på videoen i signaturen min. Trommisen vår spiller på Pearl ELX, og det får du vel til 13 lapper inkludert hardware tror jeg. Han har riktignok noen ekstra symbaler, men det er ett nydelig sett som låter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det fine med trommer er at man kan starte med et bra og lite sett, som ikke nbehøver å koste skjorta, og utvide det etterhvert som man får penger.

Bassisten i bandet mitt har et 4-trommers Pearl World Series sett. Cymbalene er ikke all verden, men settet er utrloig vellydende. Skikkelig punch i basstromma også. Det som er kjipt er at den serien har gått ut av produksjon, slik at det er vanskelig å utvide med helt like trommer. Det som er fint er at verdien på det er minst like høy som da settet var nytt. Nesten allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med trommer er at man kan starte med et bra og lite sett, som ikke nbehøver å koste skjorta, og utvide det etterhvert som man får penger.  

Det som er fint er at verdien på det er minst like høy som da settet var nytt. Nesten allefall.

Å utvide trommene etter hvert som du får penger koster veldig mye. De fleste begynner på et dårlig sett, og kjøper et nytt og bra sett etter hvert som de finner ut at det er dette de vil satse på! På det brae settet kan det hende de utvider med tammer, cymbaler, perk og det som er!

Det med at verdien er like høy som da settet var nytt er gansker rart.. Verdien på trommer synker raskt og betraktelig!

En jeg kjenner var veldig kresen på hvilke trommer og hvilken farge det skulle være, at han endte opp med å kjøpe et Driiiiiiittttbra sett til 72.000,- kr. 3 år etter solgte han det, og fikk et sted mellom 20.000,- og 30.000,- kroner for det! Et enormt tap....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.