Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen Prøvd Dean Gitar?


yelf1

Anbefalte innlegg

Lag en ny tråd på dette. Ikke ødelegg tråden til trådstarter....

:blush: Ser at vi gikk litt vel langt OT ja.... Beklager!

Til trådstarter: Med gitar til 1200 med forsterker er det nesten umulig å ikke få noe som er verdt pengene :) Men link gjerne til Finn annonsen så er det lettere å komme med innspill og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:blush: Ser at vi gikk litt vel langt OT ja.... Beklager!

Til trådstarter: Med gitar til 1200 med forsterker er det nesten umulig å ikke få noe som er verdt pengene :) Men link gjerne til Finn annonsen så er det lettere å komme med innspill og råd.

Hehe,helt i orden-er så interessert i gitar at uansett hvor tråden fører oss,er det helt ok :D

men tilbake til spmålet,så har jeg ikke peil på hvordan å linke,men har en

"Referanse 17247619" da,for den som gidder B)

Det høres jo egentlig ut som dere sier at det er verdt å prøve,da. Den blir jo pruta ned litt og ;) hehe.

Vil takke alle så langt,hjepsomme folk her gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt! Har tonnevis av andre spmål, pick-ups, tremolo, humbuckere haha,dere snakker om så mye rare ting

så jeg blir vel sittende her inne..! Har en lei tendens til å skal vite alt på en gang.. :rolleyes:

Men da får vi se om det blir en Dean Evo XM som min første B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den så ikke så gale ut :)

Pickup = mikrofoner på gitaren.

Man har forskjellige typer pickups. Men de vanligste er Single-coils og Humbuckers.

Her er single-coils. Låter (i teorien/hovedsak) best på cleans og mild/lite vreng:

Fender-Hot-Noiseless-Strat-Single-Coil-Pickup-Set.jpg

Her er humbuckere. Låter tykkere og tåler mer vreng.

humbucker4_large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den så ikke så gale ut :)

Pickup = mikrofoner på gitaren.

Man har forskjellige typer pickups. Men de vanligste er Single-coils og Humbuckers.

Her er single-coils. Låter (i teorien/hovedsak) best på cleans og mild/lite vreng:

Fender-Hot-Noiseless-Strat-Single-Coil-Pickup-Set.jpg

Her er humbuckere. Låter tykkere og tåler mer vreng.

humbucker4_large.jpg

hehe,kult! så pick-ups er det som sitter ved der du fester strengene da.. herregud,føler

meg jaggu grønn innpå her!!

min erfaring med gitarer begrenser seg hittil til å sikle etter videoer av Petrucci,Grohl

og alle de gutta som har talentet jeg hadde dødd for. hehe..

får håpe det kommer seg :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er knall at du spør. Det finst ikkje dumme spørsmål, berre dumme svar.

Eg har spelt i snart 20 år og veit skremmande lite om ulike delar på gitaren, for ikkje å snakke om ulike produsentar :P

Derfor er det kjekt å kunne lese svara som folk gir i slike trådar i staden for å stille flaue spørsmål sjølv :lol:

Lykke til med gitarkjøp og øving. Hugs at alle har begynt i det små ein gong, til og med Petrucci ;)

Det er ein del jobbing og øving som skal til, men sørg for å ha det gøy. Dersom du "øver vekk" spelegleden blir gitaren fort lagt på hylla... (snakkar av erfaring når eg "måtte" lære meg piano når eg ikkje hadde interesse sjølv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå faktisk sånn at det heter "gitarmikrofon" på språket vårt. Det er kanskje ikke så veldig presist, men det er et bedre ord enn mange andre alternativ.

OK,ble litt klokere ^_^

Jeg må forske,så når jeg først har anskaffa den gitaren,vet jeg hva å skylde på om det låter...tja..stygt! :lol:

Er nå iallefall veldig spent på el-gitar,håper og få det til!!

Sitter nå med en klassisk gitar, som jeg fikk til jul,ankjøpt på Jysk, for at kona ble drittlei av snakket

om ingen gitar i hjemmet! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar fra Jysk? :lol:

Hehe,jajamenn! Hu kjøpte den som en spøk,kosta 170 kroner eller no sånt haha!

Har mye gøy med`n da,lærer tabs for det meste-jeg klarer ikke spille mye reint :huh: hehe,

men det har fått meg hekta på gitar da,så det funker det! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.