Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen Prøvd Dean Gitar?


yelf1

Anbefalte innlegg

Hehe,jajamenn! Hu kjøpte den som en spøk,kosta 170 kroner eller no sånt haha!

Har mye gøy med`n da,lærer tabs for det meste-jeg klarer ikke spille mye reint :huh: hehe,

men det har fått meg hekta på gitar da,så det funker det! :):)

Er en grunn til at signaturen min ikke er noen utstyrsliste serru :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Prøver bare for enkelhetsskyld her så en nybegynner kan skjønne hva det dreier seg om.

Det du driver med her nå er flisespikkeri.

takk æljen!

-ser ut som at forskjellige pick-ups egner seg best til forskjellig lyd,da?

ser og at det diskuteres bittelitt om halsen.. er det stor forskjell på tykkelse

på gitartypene? synes for eks. at kassegitaren min har litt bred hals...

strør om meg med spmål jeg,er jo så lett å få svar innpå her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Forskjellige produsenter og gitartyper har ofte forskjellige hals. Noen føles mer lettspilte enn andre.

åkei. Der får`n sikkert bare prøve seg litt fram da.

blir vel Dean Evo-eier nå først,get going med elektrisk.

har lyst på Les Paul etter det,hvis Dean slår feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hang et par Parker-gitarer på Tre45 med en aldeles knall overgang mellom hals og kropp. Begge var satt av så det ut som. De virket veldig lettspilte.

skal ta en tur på disse sjappene en dag det ikke er noen andre der :lol: og få prøvd litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skummel sig du har... Sjekk ut Gibson Les Paulene de har inne. Det er utrolig stor forskjell på vekta. En Goldtop som henger, er sinnsvakt tung i forhold til alle deandre jeg prøvde.

Hehe ja,tenkte det samme!

-det var og ett av mange spmål jeg brenner inne med,det med vekt.

Men det spiller kanskje ikke så stor rolle for meg enda,som sikkert bare blir sittende på en stol og.. :huh:

etpar år enda hehe..

Er det forresten noen her inne som vet av en videoleksjon av hele Fade To Black av `tallica..? Fant en leksjon av introen

på Freelicks.net,satt med min sorte perle,fant ut av det---og har jæææ... lyst til å kunne resten!! Liker videolessons så mye bedre

enn bare vanlig tabs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen her inne som vet av en videoleksjon av hele Fade To Black av `tallica..? Fant en leksjon av introen

på Freelicks.net,satt med min sorte perle,fant ut av det---og har jæææ... lyst til å kunne resten!! Liker videolessons så mye bedre

enn bare vanlig tabs..

Jeg vil tro du finner ganske mye hvis du søker på "fade to black lesson" på youtube. Det dukka opp mye rart når jeg gjorde det nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du finner ganske mye hvis du søker på "fade to black lesson" på youtube. Det dukka opp mye rart når jeg gjorde det nettopp.

takk for den! årna seg heh,da er det bare å få det inn i fingra!

nytt spmål.. åssen er det med elektrisk og fingerspilling? har nå gjort den feilen(?) og vent meg

på fingerspill og ikke plekter med kassegitaren... mulig det blir dumt?? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for den! årna seg heh,da er det bare å få det inn i fingra!

nytt spmål.. åssen er det med elektrisk og fingerspilling? har nå gjort den feilen(?) og vent meg

på fingerspill og ikke plekter med kassegitaren... mulig det blir dumt?? :mellow:

Nja, alt er mulig. Mark Knopfler bruker vel stort sett fingra, men de fleste synes vel plekter er greiest til ymse varianter av rockenroll. Man kan også kombinere plekter og fingerspill, siden plekteret bare opptar et par fingre ;-) Når det er sagt, så er vel plekter ofte enklest, selv om du har fingerspill inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, alt er mulig. Mark Knopfler bruker vel stort sett fingra, men de fleste synes vel plekter er greiest til ymse varianter av rockenroll. Man kan også kombinere plekter og fingerspill, siden plekteret bare opptar et par fingre ;-) Når det er sagt, så er vel plekter ofte enklest, selv om du har fingerspill inne.

Åkei,men siden knopfler`n bruker fingrene,går det an å få bra sound med det og,

skjønner jeg B) Er en av mine favoritter..! Har liksom ikke fått helt taket på det plekteret,helt..

Tror nesten jeg må starte nytt topic snart.. "Basic Knowledge" hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.