Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Roland VG?


Erlend74

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for alle svar så langt! Blir kanskje en Strat uten effekter likevel. Er noen ganger bare litt vanskelig å unngå å sikle på ekstra knapper når mann er en duppedings-mann :D

Det effektbrettet som ble foreslått over (Line6 Pod X3 Live) så ut til å være bra. Er det likevel en ide å kjøpe ett eksternt lydkort ala Line 6 Toneport UX 2 eller vil det være unødvendig?

Har tittet litt på Vox forsterkerne også, og de ser jo unektelig bra ut de også. Har dere noen flere alternativer til denne (har tittet på Vox VT 50)

Tror det er lurt.

Jeg ble ikke imponert over VG stratten og jeg kjenner en coverbandgitarist som testet den på et par jobber og endte opp med

å levere den igjen..

Gå for en Suhr, Anderson eller Tyler strat så har du nok et instrument for livet.

Med Fender betaler du mye for et navn og dårligere byggekvalitet enn ovenfornevnte merker.

Line 6 X3 er grei hvis du ikke er vant til noe virkelig bra, jeg har en X3 som backup men jeg håper jeg aldri får bruk for den hehe.

Men den er en fin øvingspartner og funker jo greit å spille inn med.

Jeg ville annbefalt å kjøpe deg et ordentlig eksternt lydkort.

Brukt lønner seg alltid, eller stikk en tur på eBay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det effektbrettet som ble foreslått over (Line6 Pod X3 Live) så ut til å være bra. Er det likevel en ide å kjøpe ett eksternt lydkort ala Line 6 Toneport UX 2 eller vil det være unødvendig?

Du KAN jo alltids kjøpe ett lydkort, men visst ikke jeg tar helt feil så har Pod X3 Live USB tilkobling? Evt kan du se på Alesis iO2 hvor du enten kan ta opp fra forsterkeren eller bruke Pod'en rett i lydkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får en Tyler av dama di så er du kongen.

Nevnte dette for henne i går, men hun tente ikke akkurat på den ideen... Svaret var: Er det ikke bedre å lære deg å spille ordentlig bra først?

Frekk, er hun også :D

Hun begynner imidlertid å bli litt mørnet... For hun sier også.. Du kan egentlig kjøpe deg hva du vil... bare jeg slipper å høre mer om det, og se på mer bilder... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar

Etter nok en uke med grubling, så er jeg egentlig ikke blitt stort klokere når det gjelder gitarvalg. Var en tur på Myhrbraaten og prøvde litt forskjellige gitarer sist lørdag, og jeg må innrømme at jeg har store problemer med å skille de forskjellige modellene (strat) fra hverandre. Det var dessuten ikke spesielt lett å få noen klar anbefaling fra noen av de som jobbet der.

Ligger en del stratocastere ute på Finn, og jeg lurte på om noen kunne ta seg bryet med å kommentere om noen av de skiller deg ut som bedre kjøp enn andre?

Fender American Vintage ‘57 Stratocaster

Fender USA stratocaster - 50th Anniversary American Series

Fender American Deluxe Stratocaster 2006

Fender Stratocaster Deluxe 2007

Fender Custom Shop '56 Stratocaster NOS

Forsterker

Har fått tilbud om en Marshall JCM 800 combo til 4500, samt at det ligger en Hughes & Kettner Tube 20 Edition til salgs på forumet her til 4700.

Noen som har erfaring med disse forsterkerne, og kan gi svar på om en av de er å foretrekke fremfor den andre?

Effektbrett

Det ligger foreløpig an til å bli ett Line6 Pod X3 Live. Har en som vurderer å selge sin, men venter på tilbakemelding på hvor mye han skal ha for det. Hva mener dere riktig pris på et slikt brukt brett kan være? Koster ca 5000 nytt

Har dessuten fått lovnad fra en musikkforretning om at jeg skal få bedre pris der enn jeg kan få andre steder... Så det er ikke helt utenkelig at jeg kjøper nytt heller.

Vet at det er jævlig irriterende med sånne "hvilken gitar skal jeg velge" tråder, men håper at noen av dere kan forbarme dere over min uvitenhet og dele deres kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha Fender?

Finnes mye bra stratter vet du!

Pod X3 hadde jeg ikke gitt mer enn 2000,- for.

Har hatt et par og har fortsatt en som backup.

Når det gjelder Liveutgavene synnes jeg x3 har bedre Expressionpedal, men xt brettet virket mer solid(til Line 6 å være..) og klikket og bråkte ikke så mye.

Du kan like godt se etter en brukt xt, låter like bra(samme modellering) men har litt mindre features.

Vokal og akustisk greiene i X3 er ikke noe spesielt bra uansett.

Jcm 800 til den prisen høres OK ut, da har du en bra forsterker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha Fender?

Finnes mye bra stratter vet du!

Pod X3 hadde jeg ikke gitt mer enn 2000,- for.

Har hatt et par og har fortsatt en som backup.

Når det gjelder Liveutgavene synnes jeg x3 har bedre Expressionpedal, men xt brettet virket mer solid(til Line 6 å være..) og klikket og bråkte ikke så mye.

Du kan like godt se etter en brukt xt, låter like bra(samme modellering) men har litt mindre features.

Vokal og akustisk greiene i X3 er ikke noe spesielt bra uansett.

Jcm 800 til den prisen høres OK ut, da har du en bra forsterker :)

Næh... Må jo ingen ting... Men siden jeg har ett lite hull i hjertet etter å ha kvittet meg med en Strat tidligere, er det det jeg har mest lyst på nå. Har man først fått forkjærlighet for ett merke, er det ofte ikke så interessant å se etter noe annet.

Tittet du på gitarene jeg linket til? Noe som skillte seg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh... Må jo ingen ting... Men siden jeg har ett lite hull i hjertet etter å ha kvittet meg med en Strat tidligere, er det det jeg har mest lyst på nå. Har man først fått forkjærlighet for ett merke, er det ofte ikke så interessant å se etter noe annet.

Tittet du på gitarene jeg linket til? Noe som skillte seg ut?

Jeg har hatt endel Fendere opp gjennom, men skal ikke utale meg noe særlig da jeg ikke har så sansen for merket lenger ;)

Japanske 80talls Fendere er mine favoritter, og spesielt Squier JV (82-84)

Jeg ville annbefalt deg å se på "Fenderkopier" fra byggere som Suhr, Tyler, Grosh osv.

Men hvis det er viktig at det står Fender på headstocken har du ikke noe valg :)

Men for all del ikke kjøp en Fender uprøvd, store forskjeller der i gården( som det forsåvidt er med alle serieproduserte instrumenter som slenges ut i store antall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.