Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups


JohnnyRubber

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har den siste månden hatt et lite gitar-prosjekt, der jeg har gjort litt forskjellig med en Morgan jeg har gått lei av. Med det freshe nye designet, tenkte jeg at jeg like så godt kan kjøpe noen nye pups, så er gitaren i bruk igjen :P

Problemet er at jeg ikke helt vet hvilke pickups. Jeg skiftet for ikke så lenge siden humbuckerene i min epiphone ZW les paul, og har derfor 2 passive EMG humbuckere liggende. Enkleste hadde da vært å kjøpt 2 stk. passive single coils. Er S4 og S3 en mulighet? Hvor får jeg tak i dem i norge? Noen som evt. selger?

Slenger opp ett bilde av gitaren til de interriserte ;) (er ikke helt ferdig enda)

21o3r14.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå sitter det EMG 81/85 i epiphonen, men orginalt var det passive HZ.

Og siden det faktisk er en morgan det er snakk om, så har jeg ikke planer om å legge så mye penger i den. Passive for holde ;)

Koster ikke så mye for noen OK passive mikker da. HZ er jo ganske så kjipe.

Jeg har forresten en EMG 81 og en DiMarzio Tone Zone rimelig til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt noen gitarer med EMG HZ pickuper og synes selv de er fullt på høyde med mange andre passive pickuper (selv om de ikke er helt på høyde med EMG's aktive). Så hadde ikke vært redd for å montere disse.

Men du må regne med at de få noe mindre trøkk og sustain når du monterer de i en gitar med tremolo enn hva de hadde i Epi'en med fast stol.

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg ville valgt noe annet enn ToneZone... har en ToneZone i Ibanezen min (såvidt jeg vet), som skal ut til fordel for en TB6. Det jeg ikke liker lydmessig med ToneZonen er at... tja, jeg føler at den duger til verken fugl eller fisk. Lite punch og, eller hva jeg nå enn skal kalle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det virke som om trådstarter ikke har god\ingen erfaring med gode passive miccer?

Ville så absolutt prøvd litt rundt, før du bestemmer deg for at du kun skal ha aktive :-)

Jeg skal ikke ha aktive :P

Synes ikke at en morgan er verdt aktive EMG's. Jeg trenger altså ett par passive single coils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, beklager så mye, ble vel litt mye "internsjargong" her.

http://store.guitarfetish.com/

Nå har jo ikke jeg prøvd alt de har, men det jeg har prøvd og lest av pickuper, så er folk stort sett fornøyd. Servicen er veldig bra, og det betyr jo en del. Dessuten er jo smaken som baken, slik at jeg kan ikke garantere at du blir fornøyd. Det er kun ment som et tips. Om det passer sammen med sånne HZ, aner jeg ikke, da jeg aldri har prøvd de. De jeg har, som jeg er aller mest fornøyd med, er blade- pickupene. De låter vanvittig bra. Du kan høre et sett slike i "no I shot" i linken i signaturen min, selv om det akkurat ikke er metal. Jeg mener man kan spille metal så det spruter med den telecasteren som er brukt der, men det kan ha sammenheng med den 25 dB boosten man får av preampen fra samme sted som sitter i gitaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at et sett med GFS vil oppleves som en meget kraftig oppdatering fra Morgan- pickupene. Det å kjøpe de heteste blade- pickupene i singlecoilplassene er sikkert smart hvis det er metal- lyd du er ute etter. De kan forresten coilsplittes, og gir en helt grei singelcoillyd i den tilstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.