Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups


JohnnyRubber

Anbefalte innlegg

Da spør jeg etter potemeter og 5-veiswitch imorgen :P

Hvilke GFS singlecoils er best til metall ol.?

Singlecoils til metal?

Brukes jo mest humbuckere til stilarten men du bør ihvertfall ha noe ganske hot hvis du vil matche output med

en kraftig HB i samme gitaren.

GFS har vel noen rails pickuper som sikkert funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel rails fra GFS jeg har snakket om hele tiden.. Men når det er sagt, er det spilt mye bra metal med singlecoils. Så det så.

Møt for eksempel opp i Strandgateparken i Hamar den 25. juni, og still deg opp foran Marshallen til Rolf, og spør etterpå om du synes det låter tynt fra singlecoilene hans. Jeg vil tippe svaret er "nei", bortsett fra at du trolig ikke hører stort annet en piping. :)

Ser forresten at Debris skal vise seg fram, også. Veldig dårlig planlagt fra min side å reise til London akkurat da. Velvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel rails fra GFS jeg har snakket om hele tiden.. Men når det er sagt, er det spilt mye bra metal med singlecoils. Så det så.

Møt for eksempel opp i Strandgateparken i Hamar den 25. juni, og still deg opp foran Marshallen til Rolf, og spør etterpå om du synes det låter tynt fra singlecoilene hans. Jeg vil tippe svaret er "nei", bortsett fra at du trolig ikke hører stort annet en piping. :)

Ser forresten at Debris skal vise seg fram, også. Veldig dårlig planlagt fra min side å reise til London akkurat da. Velvel.

Går vel mest i humbuckere der i gården, men han har jo en EMG SA i neck (og Duncan Custom i bridge) på hovedøksa og Magnetics single coil i neck samt

samme HB på Fender`n.

Du får nok nok av sjanser til å se oss framover, ingen fare :)

Er desverre litt langt fra sunnmøre til Hamar :(

Men når det er sagt; Mick Mars og Mötley Crüe. Om du mener at dette ikke er bra metall fra singlecoils, så vet ikke jeg :P

Men om jeg kjøper de rail-pickupene, hvilke versjoner skal jeg velge?

Hæ?

Når du hører Mick Mars på plate så hører du jo Humbucker i bridge på 99%

Gamle Crue i studio er jo nesten altid Les Paulen hans og.

Han har riktignok hatt mange gitarer med singlecoiler i midten og halspos, men de er nok mer til cleansnutter og en og annen solo

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Sjekka nettopp, og det ser ut som at de har tatt bort modern picupen. Skal jeg da kjøpe vintage i neck og lead i middle? (vi liker høy out-put :D)

Det var lead jeg mente, ikke modern... :P Tror nok du får best uttelling om du kjøper det kalibrerte settet, og bruker pickupene som er beregnet på neck og midle. Tror ikke det burde være vanskelig å kvitte seg med den bridgen du har til overs. Bare vær klar over at hullene i plekterbrettet må utvides litt for å få plass til disse pickupene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull? Null stress :P

Men, hva forskjell vil jeg merke på å kjøpe de calibrerte settet, og å kjøpe en vintage å en lead seperat?

Vet ikke om noen som vil kjøpe en enslig GFS pickup :P

EDIT: Jeg ser at i det kalibrerte settet er modern 10k i middle. Burde jeg heller vente til modern er i stock og bestille den og en lead 15k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.