Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie Mark IV


Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Om du snakker om Han på Guitar Workshop på Bekkestua i Bærum, så er det han som har solgt meg ampen :P Og har brukt mye tid med han. Det var han som overbevisste meg om å ikke kjøpe en Rectifyer eller noe isteden. :D

Jepp det er han :)

Kjøpte også min amp av han, har i grunnen kjøpt mange amper av han...

- når det gjelder effekter er det utrolig masse å velge mellom. Vil anbefale å kjøpe ting som er bra når man har så fin amp. Jeg har et par pedaler, men det er mest for sjov.

En Eventide timefactor delay pedal + en eventide modfactor og en wha wha da har du alt du trenger mer eller mindre på gulvet. Det er jo veldig forskjellig av type musikk som man spiller da, men om det er metall og du vil ha feit freng og lead tone, trenger du ingen verdens ting - for det har du mer en nokk av i ampen.

Jeg ville egentlig anbeflalt å ikke bruke penger på det enda. Lær deg heller ampen din. Den er utrolig fleksibel, men også litt vanskelig å få akkurat den tonen man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er 1000 muligheter, og det virker som mesteparten ligger i EQ en.

Jeg tror jeg følger ditt råd. Jeg kjøper meg en sånn Chromatic tuner, og eventuelt en Chorus, ettersom jeg bruker det på utallige steder live etc. Så venter jeg med resten :D takk for tipset.

Jeg må si jeg er VIRKELIG imponert av Guitar Workshhop, de tar seg tid å forklarer, viser og hjelper. Når den gamle ampen min var på reprasjon fikk jeg låne en der, og de er alltid villige til å hjelpe demonstrere etc :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et enormt fan av John Petrucci, og av lyden hans generelt. Serlig clean tonene hans er helt ville imo. Så jeg er ute etter den Delay lyden/Chorus han bruker.

Jeg trenger en Wha,Delay, Chorus, og eventuelt en compressor.

Skal ikke være noe problem å coppe cleantonene til JP med enn MKIV.

Har du en gitar som låter bra trenger du bare effekter som låter ganske moderne, type Eventide, tc og Lexicon.

Er også ganske så komprimert den cleanen hans som regel.

Eller kjøp en Axe-FX som har de cleantonene fikst ferdig :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du drar ut gain-poten til cleankanalen for å få den "bright"-lyden. Ha gainen litt lavt, kanskje på 4, og skru heller litt opp på mastervolumet til kanal 1. Da kan du få en glassklar lyd!

Nova Delay er en fin pedal. Jeg byttet til TimeFactor pga GAS, men jeg mener at de pedalene er omtrent like bra.

Ikke prøvd headphones.. skru strømmen over på tweed, og kjør den i klasse A. Da skal du klare å få volumet ned en del. Evt kan du kjøpe deg en av de små podene til Line 6, som er perfekte til øving på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekter er for pingler.

Imo er det ingenting som låter bedre enn en fin cleanlyd uten noen som helst effekter involvert. Kanskje LITT chorus, en der går grensen for meg.

Har prøvd meg på så mange kule effekter og lyder, men har alltid endt opp med å selge de til slutt fordi de støver ned..

Angående headphones, så er det mye enklere å bare skaffe en Pocket POD som Aphelion skrev og få bra lyd med headphones uten å forstyrre noen.

For min del så syns jeg at det er akkurat det Line6 er best på. Låter bedre via headphones enn gjennom forsterker. Så kan du bruke PODn til å sjekke ut effekter og eventuelt finne ut hva du trenger av effekter.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer med ampen din noengang: http://forum.grailtone.com/

Du har kanskje vært der før? Veldig fin side. Her finner du en del brukbare settings: http://grailtone.com/tone-settings/mesa-bo...4-settings.html

Taes med en klype salt, siden alle har sin egen smak og sine egne behov, og andre typer gitarer og effekter i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da trenger jeg noen tipse her, sannheten er at jeg kan 0 og niks om pedaler,annet enn typer, Delay, chorus etc. Så jeg trenger tips på

Delay

Chorus

Wha

Nå mener jeg merke boss/t-rex etc.

Jeg har også lurt på om jeg trenger en noise gate. hva anbefaler dere her.

Noen tips til pedaler :)

Delaypedaler:

T-rex Replica

T.C Nova Delay

Eventide Timefactor

Alle sammen digitale delays.. Vil du ha analogt kan du sjekke ut:

Retro-Sonic Analog Delay

Diamond Memory Lane

Choruspedaler:

Red Witch Empress Chorus

Retro-Sonic Chorus Ensemble

Wahpedaler:

MSD Silvermachine

Noise Gate:

ISP Decimator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.