Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke(t) band spiller du i


rocktrond

Anbefalte innlegg

http://www.myspace.com/lamentobscura

Spiller i Lament Obscura, som er et slags black metal band som jeg starta og hvor jeg skriver det meste til gitar, alt til bass, spiller begge deler i studio og gitar live.

Vi prøver å holde på det vi liker ved de første norske black metal bandene, som vi i stor grad ofte mener mangler hos dagens band, men samtidig gjøre noe nytt.

Muligens noe "mildere", i mangel av bedre ord, men samtidig ikke mer "kommersielt" av den grunn (tror/håper vi).

Musikken som for øyeblikket ligger på myspace holder helt klart ikke "høy klasse", innspillingen og de gamle versjonene av sangene er noe kjedelige.

Har gått ganske tregt på mange måter. Vi har materiale og begynner å bli ferdig med finpuss osv., og spille det kan vi.

Det har derimot blitt lite konserter o.l., men når vi får kommet oss i studio, forhåpentligvis om ikke så altfor lenge, så skal vi vise hva vi er gode for.

Anbefaler at de som har sansen for slik musikk følger med, vi tar musikken seriøst, og mener helt klart at vi har noe å by på.

Kanskje ikke revolusjonerende, men et friskt pust i en sjanger som for tiden har kommet i en dårlig periode, spesielt nå som det gikk til helvete for Celestial Bloodshed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

x2103200930557.jpg

Thunderbolt: Litt vrien musikk å beskrive nøyaktig, men det dreier seg om tungmetall uten for mye fiksfakserier. Vi blir å høre på Norway Rock Festival og i Fredrikstad (Support for JORN) i sommer. :)

På siden liker jeg og vokalisten å dra på oss spandex-tights og dra Maiden-numre med tributten "Iron Made'em":

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har akkurat fått ferdig noen låter med The Night Before, som er inspirert av 70- og 80-talls hårdrock. Musikken ligger ute her:

http://www.myspace.com/tnbnor

Så ga jeg ut en skive med Status:Fatal i fjor, norsk pønk. Du kan ta en lytt her: http://www.myspace.com/statusfatal

Dessuten har jeg et oldschool thrash/deathmetalband som heter Exeloume, med medlemmer fra bl.a Manifest og Griffin. Venter på at session-vokalisten skal få lagt sitt, satser på at det ikke drøyer så altfor lenge til skiva er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det er en god del på forumet her som har veldig høy klasse på musikken på MySpace og liknende sider. Hadde vært greit/kult om dere som har musikk liggende ute kan legge til en link her. Skriv gjerne også noen ord om bandet/musikken.

Spiller i et Bergens-basert band som heter Green Light, GO!

www.myspace.com/ilovegreenlightgo

www.nrk.no/urort/greenlightgo

Sjangeren er vel noe sånt som indierock/indiepop, og vi er 4 forskjellige karer med vidt forskjellig musikksmak. Vokalisten er Smashing Pumpkins-fan, jeg digger Dire Straits, Thin Lizzy osv.. Trommisen digger ting som Mraz og John Mayer, og bassisten liker mer prog kanskje..

Dette fører i mine ører til at vi får en ganske kul blanding av stiler i musikken vår.

Jeg er stor fan av de funky basslinjene til bassisten vår, hehe ;)

Alder: 21, 22, 22 og 25. Vi er ganske urutinerte når det gjelder live-opptredener, men etter å ha jobbet med en settliste i et år ca, har vi endelig begynnt å komme oss ut i byen og spille.

Jeg er yngst, og spiller lead-gitar på demoene, bortsett fra på "Space Groove" hvor jeg spiller rytme med delay.

Vi har litt å gå på når det gjelder tightness og samspilthet, men vi jobber med saken. Øving er veien frem!

Endret av IntoTheVoid(HCGJ)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.