Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fete instrumentalsanger


Vegskret

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er et band med to gitarister og en trommis som skal spille på skoleavslutninga (10. klasse). Vi sliter litt med Ã¥ finne sanger vi kan spille. Vi har kun ca. 5 min til rÃ¥dighet (:angry:) og det skal visst være foreldre til stede, tror jeg.

Vi er på jakt etter en (eller flere) instrumentalsanger som ikke er så altfor lange. Den andre gitaristen kan synge hvis det er krise og det ikke er så veldig vanskelig, men vi ser helst etter fete instrumentaler eller sanger som er fete selv om en tar vekk vokalen (dette gjorde vi på Carry On My Wayward Son og det funka veldig bra). Kan gjerne være deler i sangen der alle får mulighet til å vise seg fram.

Det går helst i rock og metal, og vi klarer ganske vriene sanger, men selfølgelig er det en del vi ikke får til.

Hvis noen kunne hjelpe, ville det vært veldig flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finnes det noen fetere instrumentallåter enn Joe Satriani sine?

De fleste har en melodilinje som de fleste kan klare, og noen helt sinnsyke solopartier (så da kan man jo improvisere egne ting).

The Forgotten (part 2)

Into the light

Flying in a blue dream

Ten words

Og mange mange flere (kom ikke på flere i farta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dere er mye flinkere enn det jeg antar, så vil jeg komme med følgende tips for Ã¥ fÃ¥ til noe som er "hørbart" i en slik setting:

- Få en av gitaristene til å spille bass. Spiller dere to sanger, kan dere evt. bytte på, men øv på byttet. Publikum synes ikke det er festlig å se på to fyrer som bruker tre minutter på å skifte instrument, og dere blir flaue.

- Få inn en vokalist. Som sagt, som nevnt før, "flink" og slikt, men det er vanskelig å synge og spille gitar samtidig. Ikke for å være forutinntatt, men ganske mange jenter har øvd mye foran speilet med hårbørsten og lekt Britney.. Spør jentene i klassen om de tar utfordringen. Selvsagt er det tøffere med en gutt, men det er ikke så veldig mange av de som har hårbørste og Britney- treningen. (Og hvis de har det, er det kanskje ikke helt sikkert at dere vil ha han som vokalist.. :P )

Da får dere trolig til noe som folk synes er OK å høre på. Når det gjelder låter, så gjør det enkelt, og velg en "gamlislåt" som foreldrene liker å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.