Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

strømforsyning


jealei

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ute etter en strømforsyning, helst så rimelig som mulig siden jeg ligger på et stramt budsjet. nå har jeg 5 pedaler, en behringer tuner, en digitech df 7, en artec analog delay, en ibanez ts 7 og boss super overdrive. jeg har sett litt på t rex fueltank junior, og den virker veldig grei, det billigste jeg fant den var rundt 850 inkl frakt, noen sted den er rimeligere, evt noen andre strømforsyninger som er rimligere som har isolerte utganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dersom du ikke MÅ ha en FuelTank eller liknende kan du sjekke ut Biltema:

Nettaggregat 3–12 V

Klarer effekt opptil 2000 mA. Har stabilisert utspenning: 3–4,5–6–7,5–9 eller 12 V. Multikontakt med 6 forskjellige kontakter. Veksling av polaritet. IC regulator. Meget lav ripple. Lysdiodeindikering (LED). Primærsiden (inn): 230 V/50 Hz, 50 W. Strømbryter. Beskyttelse mot kortslutning. Automatisk avstengning ved for høy temperatur og ved overbelastning

Koster 189,-

En av gutta jeg spiller med har skaffa seg en slik. Funker som f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dersom du ikke MÅ ha en FuelTank eller liknende kan du sjekke ut Biltema:

Nettaggregat 3–12 V

Klarer effekt opptil 2000 mA. Har stabilisert utspenning: 3–4,5–6–7,5–9 eller 12 V. Multikontakt med 6 forskjellige kontakter. Veksling av polaritet. IC regulator. Meget lav ripple. Lysdiodeindikering (LED). Primærsiden (inn): 230 V/50 Hz, 50 W. Strømbryter. Beskyttelse mot kortslutning. Automatisk avstengning ved for høy temperatur og ved overbelastning

Koster 189,-

En av gutta jeg spiller med har skaffa seg en slik. Funker som f...

Haha! Genialt, skal jeg jaggu kjøpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behringer har en trafoløs 9V forsyning, forsyner opptil 20 pedaler/ 1700mA (mye!). Alt av kabler følger med inkl, fasevender. 259.-

Som Mr. Blonde sier, så vil du kanskje kjøpe noe skikkelig når du først er i gang. T-Rex FuelTank Jr. bruker jeg selv med veldig gode resultater. Den har fem isolerte utganger, noe som hjelper godt på støymengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, det jeg prater om kalles jord-sløyfer, og du kommer nok desverre ikke utenom det dersom du bruker ikke-isolerte strømforsyninger. De skaper ikke nødvendigvis noen problemer, men når de gjør det er det relativt kjipt.

Hvis du har analoge og digitale pedaler om hverandre f.eks. så har du flaks om det ikke støyer med en ikke-isolert strømforsyning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du hatt flaks, jeg har opplevd det samme selv med enkelte pedalkombinasjoner, men da jeg la til en digital delay var plutselig helvete løs. Og nei, nettet har nok ingen betydning her.

Du kan dog prøve å ta hovedsikringen i huset, det vil minske påvirkningen til jordingssløyfene, men da er jo noe av poenget borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du hatt flaks, jeg har opplevd det samme selv med enkelte pedalkombinasjoner, men da jeg la til en digital delay var plutselig helvete løs. Og nei, nettet har nok ingen betydning her.

Du kan dog prøve å ta hovedsikringen i huset, det vil minske påvirkningen til jordingssløyfene, men da er jo noe av poenget borte...

Tar du hovedsikringa så får du jo heller ingen strøm til strømforsyninga :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jording i nettet kan absolutt ha noe å si. De fleste el-nett i norge kjøres med innlagt jordfeil. Dette er fordi det er store avstander pÃ¥ primær- og sekundertranformatorer i norge. For Ã¥ bli kvitt dette mÃ¥ man ha tilleggsjord (fundamentjord, ringjord etc). NÃ¥r nettet har jordfeil vil det ikke gÃ¥ samme strøm i p/pe og n leder. Dette forÃ¥rsaker forstørret rippel i en likeretter (f.eks DC adapter). Rippelspenning betyr at det gÃ¥r en gjenomgÃ¥ende puls enten i plus eller minussiden av en likerettet strøm. Ideelt skal det ikke være pulser i likestrøm, derav støy pÃ¥ lavstrømselektronikk, og finelektronikk.

Huset mitt og egentlig de fleste hus i Narvik er bygget på fjell eller berg, så tilleggsjording er mer eller mindre helt nødvendig her. I mitt hus har jeg fundamentjord, på øvingslokalet er det ringjord, med egen jorddeler til hver kurs.

Så sånn er det.

Tar du hovedsikringa er du svært så heldig om du får noe lyd i det hele tatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.