Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

øve?


evilfredrik

Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt gitar i ganske mange år nå føles det ut som jeg har "møtt veggen".

Aner virkelig ikke hva jeg skal øve på eller spille. Prøver å sette et par mål, men det sklir ganske fort ut.

Noen som har vært i en lignende situasjon før?

Kjennes litt ut som om motivasjonen for å spille ikke er helt der ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha spilt gitar i ganske mange år nå føles det ut som jeg har "møtt veggen".

Aner virkelig ikke hva jeg skal øve på eller spille. Prøver å sette et par mål, men det sklir ganske fort ut.

Noen som har vært i en lignende situasjon før?

Kjennes litt ut som om motivasjonen for å spille ikke er helt der ..

Stadig vekk! Lysta og motivasjonen kommer nok tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i bølgedaler det der. Du kan evt. prøve å vri litt rundt på rutinene dine, variere litt. Hvordan pleier du å øve?

ja, har opplevd det før. Det er bare så unødvendig!

I det siste har jeg egentlig ikke øvd på så mye. Har vært litt ustrukturert øving på teknikk og slikt. Men aldri noe fast rutine eller noe spesifikt.

Har gått mer på å sitte timesvis å lage riff etter riff (noe som er bra det og) men som man ikke lærer så mye på.

Kanskje jeg trenger en ny start!

Men, hva bør man egentlig øve på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øving bør ikke kun være et pliktløp der man sitter og øver teknikk eller lager riff. Da forsvinner fort spillegleden.

Jeg har ihvertfall stor glede av å sette på en CD eller noe backing track og bare improvisere soloer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin deg en låt som gÃ¥r shuffle. Da har du noe Ã¥ bryne deg pÃ¥. Med mindre du har spillt shuffle før da... Shuffle er en greie som er ganske vrient Ã¥ fÃ¥ in tight og godt i begynnelsen, men etter du først knekker koden er det greit.

Men mer generellt... Jeg syntes ofte det er gøy å finne et eller annet mål som egentlig er langt forbi meg :P Noe jeg ikke tror jeg vil klare. Da jobber jeg enten til jeg får det til, eller stopper ved første hinder, og fordyper meg i hinderet. Så lærer man litt på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller å bare spill, ikke øve. Det bruker å hjelpe for meg. En gang i året ca, sliter jeg med motivasjonen. Ta tar jeg bare å spiller gode gamle slagere, og kjøper et par plater jeg ikke har hørt av band jeg ikke har hørt om. Det hjelper for meg! Da får jeg lyst til å bli flinkere igjen, og kan sette i gang med teknikkøvingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir motivert hver gang jeg ser en video av Paul Gilbert jeg. Vil komme dit der jeg kan stille meg foran hvilket som helst publikum, når og hvor som helst og bare rippe noe så inni helvete. Får lyst til å øve bare jeg snakker om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen har sagt, så er det bare å lære deg en sang. Det er god øving. Der er sanger fra John Petrucci til masse dødsmetal til svartmetal. Necrophagist er fint til å øve på, mens du samtidig øver på teknikken din + du får øvd på å lære sanger med gehøret, om du så ikke bare kjøper ei tab bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.