Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stolt pappa i dag.


Tambarskjelve

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fordi jeg ikke liker squeals?

Om du liker det er din sak. Om det er mulig å nyttegjøre seg av effekten i en musikalsk sammenheng er noe annet. :) Du skal fÃ¥ lov til Ã¥ mislike det sÃ¥ sterkt du bare vil. Ikke alle "squeal" er like irriterende for øret. Det er mulig Ã¥ utføre de med lavere, duse toner som resultat. Avhenger bare av hvor man spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker det er din sak. Om det er mulig å nyttegjøre seg av effekten i en musikalsk sammenheng er noe annet. :) Du skal fÃ¥ lov til Ã¥ mislike det sÃ¥ sterkt du bare vil. Ikke alle "squeal" er like irriterende for øret. Det er mulig Ã¥ utføre de med lavere, duse toner som resultat. Avhenger bare av hvor man spiller.

Det er jo ikke bare i metal det kan brukes heller. Satt og hørte på ZZ-tops Antenna album i bilen i dag. Jeg ble overrasket over hvor mye PH`s Billy Gibbons brukte, samt det faktum at jeg ikke hadde lagt merke til det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare i metal det kan brukes heller. Satt og hørte pÃ¥ ZZ-tops Antenna album i bilen i dag. Jeg ble overrasket over hvor mye PH`s Billy Gibbons brukte, samt det faktum at jeg ikke hadde lagt merke til det før.

Billiy Gibbons er jo så og si opphavsmannen til false harmonics/squeals i nyere musikkhistorie :) .

Tror mange av metalgutta oppdaget det gjennom han.

Zakk Wylde er jævlig rå på det med sin lille signaturtvist, han har gjort det til si greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult!

Eldste dattera mi spiller fele, og den yngste har sagt at hun også vil begynne Ã¥ spille fele neste Ã¥r - selv om jeg har prøvd Ã¥ fÃ¥ henne til Ã¥ ville spille gitar :)

Blir vel "far i huset" som får stå for squels (de er absolutt brukende til noe B) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kult!

Håper at mine to gutter også vil spille gitar når de blir eldre. (Evt. bass? Så kommer det vel et digitrommesett i hus etter hvert også. Viktig med bredt nedslagsfelt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squeals er noe av det råeste innen gitarspilling spør du meg...

Sjekk ut david gilmours intro til 2 soloen i comfortably numb på pulse albummet....

Ingenting gir meg frysninger som Squeals brukt riktig.... og uriktig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.