Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gehør


ThaGod

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er jo ikke bare bare å lære seg en referansetone da will .. hehe..

Jeg anbefaler at du skaffer deg earmaster .. hører mye aktivt på musikk og bare følger med ..

Er mange typer gehør .. spørs jo litt hva du vil få til..

Skriv ned melodier fra hodet på gitar... nynn en melodi og spill den på gitar.. hva som helst .. alt hjelper..

å gå for absolutt er litt å hoppe i den store salatbollen..

nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke godt gehør selv om du kan nynne deg til en C, dette er i tillegg drit.vanskelig å kunne leke at man har absolutt gehør, har klart det tre ganger i mitt liv...

Men slutt å lete etter tabs på internett, lær å plukke sanger og soloer selv, hjepler helt enormt. Impro-spill gjelper også en del. Nettrom sa at jeg burde sitte med gitaren i fangen da jeg så på TV, for å sitte og plukke alt av vignetter etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som gnome sier så er det smart og sitte i sofaen og inprovisere til musikk, lyder som kommer ut fra Tvén, MEN lytt først på låta, ikke bare kast deg uti den....

Euroboy - Turboneger Knut sa i et dagbald intervju at han satt mye i sofaen og så på tv og spilte til lyder fra tvén.....

Men PS. ikke bli hekta på tv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder jeg spiller jevnlig kan jeg synge en E uten referansetone. Det er ikke noe jeg har bruk for, men det er godt å føle at den sitter. Jeg vet hvor langt ned jag kommer, og kan deretter synge hvilken som helst tone. Aberet er at jo mer jeg synger jo lengre ned kommer jeg, til en viss grense.

Å spille etter musikk og ikke etter tekst er en god start. Den første sangen jeg tok ned var Ain't talking 'bout love, syntes den var vanskelig. Senere fant jeg noen noter, og da fant jeg ut at de stemte ned en halvtone. Men du verden hvor mye artigere det var å finne ut av låta selv... Tabs er bare et hjelpmiddel, men kan være en lammende snarvei for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I motsetning til alle som lærer å spille i dag, så hadde vi ikke så mye å gå utifra. Absurd stor forandring Internett har gjort på det området. Fem år er lang tid, og det er fullt mulig å gjøre noe slikt før så lang tid har passert. Har litt å si når du begynner, hva, hvem og hvordan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.