Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Flying V


steinp

Anbefalte innlegg

Det er vel klart at det er på outsourced kontrakter i Østen det beste blir bygd. Der har ikke selskapet

lenger noe arbeidsgiveransvar eller noe som helst med arbeidsstokken å gjøre.

Jobben blir satt ut til en kontraktør som sørger for at produktene blir produsert der det er billigst.

Ofte er det mobile fabrikker som flytter rundt til der hvor det til en hver tid er avgiftsfrie soner

og hvor det ikke er noen fagforeninger eller lover som forstyrrer arbeidet.

Disse toppkvalitetsproduktene blir så produsert av hovedsakelig unge jenter (barn) som jobber

langt flere timer enn det som hadde vært lovlig hvis arbeidslivet hadde vært regulert på noe vis.

De som er ansatte i firmaet har ikke lenger noe med produksjonen å gjøre, men jobber bare med markedsføring,

og merkevarebygging.

Det sier seg selv at det blir kvalitet av dette!

Synd at ikke Epi produserte Flying V på 60-tallet. Da hadde sikkert Hendrix valgt det i stedet for Gibson.

(mannen hadde jo sans for kvalitet)

På den tiden produserte jo Epiphone bare drittgitarer i USA, og de fikk jo dessverre ikke opp kvaliteten før

de begynte å produsere modeller i kvalitetsnivåene over Gibson på 80-tallet.

Gibson eier jo Epiphone og bestemte at de beste gitarene i sortimentet deres skulle produseres av Epiphone i Asia.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Denne tråden tok jo en festlig vending, men jeg er fortsatt interessert i erfaringer med Gibson Flying V. Bare for ordens skyld, jeg er ikke veldig opptatt av produsent eller produksjonsland, så USA vs Asia-diskusjonen er i utgangspunktet ikke så interessant for min del. Det lages sikkert gode og dårlige gitarer i begge verdensdeler. Men jeg synes rett og slett at Flying V ser kul ut, og lurer på om det også er en bra gitar.

Er klar over at mange av en eller annen grunn hater Gibson, og jeg overser råd av som bærer preg av synsing og generell 'Gibson er noe dritt'-karakter. Er mest interessert i råd fra dem som faktisk har erfaringer (på godt og vondt) med gitaren. Når det er sagt kommer jeg selvsagt også til å teste gitaren og gjøre meg opp min egen mening.

Endret av steinp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan lager også mange bra gitarer. Mange av ESP side modeller blir jo laget der.

Og når det gjelder bil, så er Japan best på kvalitet.

Dude, Euphor er Ibanez(JAPAN) entusiast, og var sarkastisk. :P

Denne tråden tok jo en festlig vending, men jeg er fortsatt interessert i erfaringer med Gibson Flying V. Bare for ordens skyld, jeg er ikke veldig opptatt av produsent eller produksjonsland, så USA vs Asia-diskusjonen er i utgangspunktet ikke så interessant for min del. Det lages sikkert gode og dårlige gitarer i begge verdensdeler. Men jeg synes rett og slett at Flying V ser kul ut, og lurer på om det også er en bra gitar.

Er klar over at mange av en eller annen grunn hater Gibson, og jeg overser råd av som bærer preg av synsing og generell 'Gibson er noe dritt'-karakter. Er mest interessert i råd fra dem som faktisk har erfaringer (på godt og vondt) med gitaren. Når det er sagt kommer jeg selvsagt også til å teste gitaren og gjøre meg opp min egen mening.

Jeg har prøvd en Gibson Flying V, og jeg syns ikke den var noe særlig. Veldig dårlig oppsett på den da, så det kan ha vært det, men uansett. Prøv så mange du kan, kjøp den du liker best, og pass på å få gitt den en ordentlig set-up, så tror jeg det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å være fan, men hold dere innenfor rimelighetens grenser.

Det er liten grunn til å fornærme folk for noe så uvesentlig som gitarer.

Her på forumet skal det være plass til alle, både når det gjelder folk, og hva man mener om gitarer.

Slettet et par innlegg. Var i tvil, men havnet opp på den løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager avsporinger og ironi, men klarte ikke å la være.

Hver gang det spørres om Gibson modeller på dette forumet sporer det helt av,

og tråden begynner i stedet å handle om hvor rævva Gibson er, og hvor mye bedre

de billige kopiene er i forhold til originalen.

Vil det gå å la en tråd som handler om Gibson handle om nettopp det?

Lag heller en egen tråd som kan handle om hvor mye bedre kopiene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, erfaring min med butikkoppsatte gitarer generelt er at de er satt opp rævva. Å gå i butikken å prøve en Flying V og tro at det er slik den er blir iallefall misvisende for meg. Jeg har aldri likt noen Flying V's jeg har prøvd i butikk, nettopp pga oppsettet, men jeg har likt flere jeg har prøvd hos folk som eier. Folk kan si hva de vil om Gibson, men faktum er at Gibson lager gode gitarer. I dag er Gibson såpass billig at de er verdt prisen og vel så det også. Koster jo en slikk og ingenting i forhold til tidligere. Og jeg har enda til gode å prøve en Epiphone som kan måle seg med originalen.

Mitt tips er at du kjøper deg en brukt Flying V, så får du sette den opp slik du selv vil, og liker du den ikke kan du selge den for samme pris igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager avsporinger og ironi, men klarte ikke å la være.

Hver gang det spørres om Gibson modeller på dette forumet sporer det helt av,

og tråden begynner i stedet å handle om hvor rævva Gibson er, og hvor mye bedre

de billige kopiene er i forhold til originalen.

Vil det gå å la en tråd som handler om Gibson handle om nettopp det?

Lag heller en egen tråd som kan handle om hvor mye bedre kopiene er.

Nå var det imidlertid bare slik at trådstarter helt konkret spurte om kvalitet vs pris, prisnivå osv. Da ligger det i kortene at slikt vil bli nevnt i tråden..

Hvis dette ikke kan diskuteres har vi et problem. Det samme gjelder dette med disse tåpelige tilbakemeldingene fra folk som ikke engang eier eller spiller på en "Gibsonstyle" gitar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, erfaring min med butikkoppsatte gitarer generelt er at de er satt opp rævva.....

"butikkoppsatte" gitarer betyr vel stort sett fabrikkoppsatte.. Altså ingenting er gjort med gitarene side de ble pakket opp. Det er altså en løsning på slikt - be betjeningen gjøre en rask justering av bro og rod. Det er så lite som kan justeres på en Gibson uten "tynge verktøy" uansett, så det tar ikke mange sekundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis sin nakke på (billigere) Flying v vridde seg litt og ble fucka. Var neck thru... Har som erfaring at de billig gitarene som er tilsalgs i norge for 10 lapper er ikke så bra kvalitet som de ekte for 10 lapper i usa. Vil helst kjøpt brukt som er innkjørt med det mest tørket treverk enn noe nytt fra butikk som kommer fra korea... Min tanke om kjøp...

Endret av Tordenskrald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, erfaring min med butikkoppsatte gitarer generelt er at de er satt opp rævva. Å gå i butikken å prøve en Flying V og tro at det er slik den er blir iallefall misvisende for meg. Jeg har aldri likt noen Flying V's jeg har prøvd i butikk, nettopp pga oppsettet, men jeg har likt flere jeg har prøvd hos folk som eier. Folk kan si hva de vil om Gibson, men faktum er at Gibson lager gode gitarer. I dag er Gibson såpass billig at de er verdt prisen og vel så det også. Koster jo en slikk og ingenting i forhold til tidligere. Og jeg har enda til gode å prøve en Epiphone som kan måle seg med originalen.

Mitt tips er at du kjøper deg en brukt Flying V, så får du sette den opp slik du selv vil, og liker du den ikke kan du selge den for samme pris igjen.

Grunnen til at dem alle dyre merkene er blitt billigere er at dem får alt treverk fra den billigste anbuds vinnende fabrikken i korea til å lage selve planken..,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.