Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Salg av hardware/smådeler/elektronikk


Tommy

Anbefalte innlegg

Hei hå!

Er som dere vet i gang med et lite pedal-prosjekt, og har også tenkt på om jeg skal prøve å få til salg av litt andre ting også. Er snakk om potmetere, input-jacker, knotter, LED's, skruer (til stemmeskruer, pickuper, plekterbrett, tremoloer, osv), og generelt småting som kanskje ikke er så lett å få tak i her i Norge ellers.

Har jo gitarist.no, men prisene der er vel heller stive tør jeg påstå, med f. eks 53,- for mono-jack, 200,- for 3-veis pickup-velger, og nærmere 80,- for ordentlige Alpha/CTS potmetere.

Jeg har per dags dato ikke snublet over norske sider der slike ting tilbys for en billig penge, men hvis noen har det, hyl ut så får jeg tenke litt mer på om jeg skal kaste meg ut i det. Ingen vits i å dra igang med noe som noen andre alt tilbyr.

Motstander/kondensatorer/IC'er/dioder/transistorer er også aktuelt.

Planen er jo selvfølgelig også å tilby pedal-chassis, 3PDT-stompswitches, ledning, og generelt alt som skal til for å bygge en pedal, etterhvert. Sånn per dags dato har jeg bare ett PCB-design ferdig, og har ett par andre jeg jobber med (studerer for fullt, og har 50 % stilling ved Telenor i tillegg), men det går jo ikke unna med lysets hastighet da, skal innrømme det.

Any thoughts? Synes bare at det er jævla synd at folk må ty til eBay/warmoth/stew-mac (som forøvring er en smådyr plass å handle)/guitarpartsresource, osv for å få tak i deler til en vettug pris!

Er selvfølgelig ikke snakk om et vanvittig utvalg av deler sånn til og begynne med, og jeg har en del andre baller i lufta, men er det interesse for det, går det an å se hva man får til :)

Lufter ideén først og fremst!

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig lei av å mÃ¥tte bestille slikt fra andre siden av dammen.. Et norsk alternativ med moderate priser er en veldig god idé tror jeg :)

Switcher, Pots, DPDT brytere, Push/Pull Pots, Plekterbrett, skruer, strengetre, stemmeskruer osv er ting som nok selger godt, hvis prisen er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo guitarcenter.com

som er veldig billigt og med

gratis shipping tror jeg.

Det er ingen som sender noe gratis fra USA.. Guitarcenter har ikke noe særlig deler og de sender i utgangspunktet ikke til Europa..

Men problemet er ikke å finne nettbutikker i USA som har utvalg og som sender til Norge. Greia er at det tar tid og fort blir litt dyrt når man bare skal ha noe småtteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurransedyktige priser og rask levering, da er det absolutt interessant!

Student på full tid + 50% jobb gjør vel at jeg blir skeptisk til det siste..

Men gjør gjerne mine ord til skamme!!

Ja, akkurat den biten blir spennende, men har en kompis på lur som også skal være med ;) Så forhåpentligvis går det veldig greit! Skal bruke litt tid på å undersøke priser, og hvilke priser vi kan legge oss på. Det vil jo komme på frakt, ut til dere også, selvfølgelig, men brevpost burde gå greit for det meste av dette, er en kurant vekt/størrelse på det meste det er snakk om her! Sånn i starten blir det nok bare et tekstdokument/pdf med hva vi har, priser på det, og antall. Nettside med handlekurv er ikke noe jeg slenger opp først, liksom :)

Tar gjerne imot forslag til hva som vil være kurant å ha på "lager" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som sender noe gratis fra USA.. Guitarcenter har ikke noe særlig deler og de sender i utgangspunktet ikke til Europa..

Men problemet er ikke å finne nettbutikker i USA som har utvalg og som sender til Norge. Greia er at det tar tid og fort blir litt dyrt når man bare skal ha noe småtteri.

Det som er tingen! Hvis jeg legger litt penger i dette, kan jeg kjøpe større kvanta, og dermed spare på både frakt, og får vel høyst sannsynligvis kvantumsrabatt på greiene! Gitarist.no har et bra utvalg, og sikter ikke etter å slå lagerbeholdningen der for å si det sånn, men skal få til en del lavere priser, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel måte Ã¥ drive smÃ¥handel pÃ¥ er Ã¥ legge ut en prisliste, la folk sende inn en bestilling pr mail og overføre penger med en bestemt "identifier" i kommentarfeltet. Da kan du sende delene uten Ã¥ kreve fordyrende oppkrav og dessuten blir det relativt lite jobb med det hele.

Å kjøpe relativt mye i en omgang til lave priser fra USA er null problem forøvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strenger vil jeg tro stikker.no har under kontroll, og rør har Tor pÃ¥ Audio-tech.no! Tviler meget pÃ¥ at jeg klarer Ã¥ slÃ¥ de prisene... Er rimeligere Ã¥ kjøpe rør fra Audio-tech.no, enn Ã¥ kjøpe rett fra tubeampdoctor, faktisk! Utmerket service der, ogsÃ¥ :) men sÃ¥nn ellers er det mye smÃ¥knask jeg kan fÃ¥ til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.