Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En bra distortion pedal?


complex

Anbefalte innlegg

Jeg kjører BB Preamp, og den gir et fantastisk tillegg til lyden min. Når jeg vil ha litt ekstra piff, er det bare å trykke, så får jeg en utrolig fin tone.

Vet ikke helt hva slags musikk du spiller da, så er ikke sikkert den er noe for deg. Men jeg ser at du er bosatt i Sandnes? Stikk innom godlyd da, og test ut litt ting!

Har hørt mye bra om denne: http://www.godlyd.no/default.asp?page=500&...7&p2437_v=1

De har kanskje til og med en Badger i butikken du kan teste de på? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at inn i en clean amp er BB preamp veldig smooth, litt for smooth for rytme synes jeg. Men fungerer veldig fint til å piffe opp vrengen i ampen.

AC booster fungerer veldig fint til rytme og riffing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle typer effektpedaler er det vel distortion/overdrive det finnes flest av, så her er det bare å ønske lykke til med jakten ^_^ For å gjøre det enda mer komplisert høres de forskjellig ut med ulike amper; en pedal som er porten til himmerike på den ene ampen er en snarvei til møkkakjelleren på en annen amp. Men Suhr Badger er vel gjerne nøytral nok til at du ikke tar en tidsreise tilbake til åttitallet (langt hår og vreng som en traktor). Det beste er som tidligere foreslått å stikke innom Godlyd i Sandnes, siden de BÅDE har Suhr Badger-ampen og i tillegg et veldig bra utvalg av pedaler. Alternativt kan du jo prøve deg fram; kjøpe en pedal - teste - selge en pedal, kjøpe en pedal - teste - selge en pedal, kjøpe en pedal - teste - selge en pedal... er det dette folk mener når de snakker om effekt-loop..?

Jeg kjøpte nettopp en billig overdrive fra Scenario (musikkinstrumenter.no): Artec Cooldrive. Den har hvertfall mer enn nok gain, og mulighet for å justere både pre- og post-gain. Til latterlige 500 spenn gikk det an å prøve tenkte jeg, og den var neimen ikke dum. Kjøpte en Artec Fuzz i samme slengen, og når du kjører dem sammen (og fikler litt med innstillingene) høres det ut som Jimi Hendrix etter å ha drukket flybensin.

Ellers er T-Rex Mudhoney alltid et godt alternativ (høres tøff ut nesten uansett), og Mad Professor lager jo også fine ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.