Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

el_roffo!


el_roffo

Anbefalte innlegg

Heisan, er ganske ny bruker på forumet her! Jeg heter Rolf, nicket er fordi "roffe" alltid er opptatt som nick på norske og svenske forum :(

Er 33 år gammel og har spilt siden jeg var ca. 13-14. Jeg er i utgangspunktet bassist, men har alltid spilt gitar på si og har endelig funnet et band der jeg kan gjøre begge deler :D

Spiller bass i et band som heter Hellhole, begynte som et old-school trashband, men vi har tatt ned tempoet litt det siste året og til og med fått inn et lite snev av stoner. Det andre bandet er Third Avenue, et pop/rock-band inspirert av litt av hvert: Beach Boys, Lalo Schifrin, Stones, The Band og masse annet gammelt. Her spiller jeg både bass og gitar, ca. 50% av hver. Jeg er langt fra noen "flink" gitarist, men det er gøy å spille lause rockeriff og rive litt i strengene :D

Har spilt litt av hvert og i mange band og prosjekter, viser, folk, doom, grunge, madchester, hardrock, singer/songwriter, coverband, metal, pop osv. osv. osv.

Hører mye på metal og sludge/doom/stoner som f.eks. Yob, Rwake, Kyuss, Acid King, High on Fire, Pelican, Isis, Mastodon, Gojira m.m. men også mye annen rock og pop og god låtskriving generelt.

Jeg mekker en del forsterkere, gitarer og pedaler selv, modding og bygging/ombygging og lodding generelt. Tar ikke sjansen på å skru på transistoramper, her i gården er det rør som gjelder. Har bygget stereoforsterkere med rør og har planer om å bygge en 200W basstopp og en Tweed Bassman-kloning etter hvert.

Stashet mitt:

Bassrigg:

hjemmemekka Chandler/Warmoth 8-strenger P-bass med EMG PJ pickups

"arbeidshesten" - hjemmemekka P-bass med Chandler hals og kropp laget av Pål Kristiansen, Seymour Duncan QP pickup, Hipshot stol og D-tuner

Stakset Custom Jazz Bass 5-strenger med EMG pickups

Fender Jazz Bass fretless CIJ med EMG pickups

Trace Elliot 4x10" combo (kjøpte brukt da jeg var 16)

Trace Elliot 4x10" kabinett

Chandler Tube Driver rackpreamp

Gitarrigg:

Orville by Gibson Firebird V

Yamaha AE500 med GFS Retrotron pickups

Ginza ES-335 kopi

EKO akustisk 12-strenger

Laney Lionheart 20W topp, har ikke kjøpt kabinett til den ennå, låner et Marshall 1936 når det trengs

Bokser:

Boss TU-2

Crybaby CGB-95 med TB og LED mods

Morley wah/volumpedal

Boss SD-1 med Keeley-mods + noen egne mods

MXR Phase 90 med r28 mod - skal få litt mer mods

DIY EA tremolo

Mesa/Boogie V-Twin pedal, litt modda for å få mer og tightere bunn og mindre støy

+ en del andre ekstremt sære og til dels ubrukelige bokser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan låter Mesa-pedalen?

Ganske greit, men ikke spesielt imponerende rett ut av boksen, for å være helt ærlig. De kjipe kinesiske Mesa-rørene som kommer originalt låter tynt og spisst og det blir noe HELT annet med skikkelige rør. JJ, f.eks., eller aller helst noen gamle Mullard, Telefunken eller noe i den duren... gå på loftet til besteforeldrene, finn en gammel radio og napp ut noen skikkelige ECC83 :). DA blir det saker. Har modda den litt for å få mer bånn i den, det hjalp også en del.

Jeg har brukt Blues-kanalen mest, og den er glimrende til for å få liv i litt daue transistor-forsterkere eller andre amper med veldig clean lyd. EQ-delen er ganske subtil og er best for finjustering, hoved-EQ må komme fra ampen. Lead-kanalen er skikkelig sint, men det kan bli forskjell i volum mellom kanalene (kan justeres, men er litt knotete).

Alt i alt en veldig fin pedal/preamp. Ingenting å si på byggekvaliteten, her er det rustfritt stål over hele linja og skikkelige industribrytere. Jeg er fornøyd, men også glad for at jeg ikke betalte nypris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...
  • 11 years later...
On 1/22/2009 at 1:36 PM, el_roffo said:

Heisan, er ganske ny bruker på forumet her! Jeg heter Rolf, nicket er fordi "roffe" alltid er opptatt som nick på norske og svenske forum :(

Er 33 år gammel og har spilt siden jeg var ca. 13-14. Jeg er i utgangspunktet bassist, men har alltid spilt gitar på si og har endelig funnet et band der jeg kan gjøre begge deler :D

Spiller bass i et band som heter Hellhole, begynte som et old-school trashband, men vi har tatt ned tempoet litt det siste året og til og med fått inn et lite snev av stoner. Det andre bandet er Third Avenue, et pop/rock-band inspirert av litt av hvert: Beach Boys, Lalo Schifrin, Stones, The Band og masse annet gammelt. Her spiller jeg både bass og gitar, ca. 50% av hver. Jeg er langt fra noen "flink" gitarist, men det er gøy å spille lause rockeriff og rive litt i strengene :D

Har spilt litt av hvert og i mange band og prosjekter, viser, folk, doom, grunge, madchester, hardrock, singer/songwriter, coverband, metal, pop osv. osv. osv.

Hører mye på metal og sludge/doom/stoner som f.eks. Yob, Rwake, Kyuss, Acid King, High on Fire, Pelican, Isis, Mastodon, Gojira m.m. men også mye annen rock og pop og god låtskriving generelt.

Jeg mekker en del forsterkere, gitarer og pedaler selv, modding og bygging/ombygging og lodding generelt. Tar ikke sjansen på å skru på transistoramper, her i gården er det rør som gjelder. Har bygget stereoforsterkere med rør og har planer om å bygge en 200W basstopp og en Tweed Bassman-kloning etter hvert.

Stashet mitt:

Bassrigg:

hjemmemekka Chandler/Warmoth 8-strenger P-bass med EMG PJ pickups

"arbeidshesten" - hjemmemekka P-bass med Chandler hals og kropp laget av Pål Kristiansen, Seymour Duncan QP pickup, Hipshot stol og D-tuner

Stakset Custom Jazz Bass 5-strenger med EMG pickups

Fender Jazz Bass fretless CIJ med EMG pickups

Trace Elliot 4x10" combo (kjøpte brukt da jeg var 16)

Trace Elliot 4x10" kabinett

Chandler Tube Driver rackpreamp

Gitarrigg:

Orville by Gibson Firebird V

Yamaha AE500 med GFS Retrotron pickups

Ginza ES-335 kopi

EKO akustisk 12-strenger

Laney Lionheart 20W topp, har ikke kjøpt kabinett til den ennå, låner et Marshall 1936 når det trengs

Bokser:

Boss TU-2

Crybaby CGB-95 med TB og LED mods

Morley wah/volumpedal

Boss SD-1 med Keeley-mods + noen egne mods

MXR Phase 90 med r28 mod - skal få litt mer mods

DIY EA tremolo

Mesa/Boogie V-Twin pedal, litt modda for å få mer og tightere bunn og mindre støy

+ en del andre ekstremt sære og til dels ubrukelige bokser

Hei, Rolf. Vet ikke om du fortsatt er på forumet. Skulle gjerne fått kontakt med deg. Ikke mange her i landet av ditt kaliber.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.