Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Så den nye G3 DVD'n (rewiew)


Jonathan

Anbefalte innlegg

Er noen av soloene planlagt, eller bare improviserer de når de føler at det er deres tur??

Ser egentlig ganske bra planlagt, når de skal spille og slik!

Noen deler er åpenbart planlagt.. Men man hører Malmsteen skyter skyter mest inn med impulsiv shredding/gitarronk :wink:

noen ganger blir det egentlig litt i overkant.. Men alt funker fint ilag! Thats what matters.. :) 3 stilarter blending into one..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

helt enig i Euphor og ("lille" (knis)) Intergum. Malmsteen kan vel stort sett  sweep og har en veldig hurtig høyrehånd. Og jeg tror heller ikke Satch har store problemer med sweeping..han velger bare å ikke bruke det.

Er jo et par ganger han sweeper/tapper.. høyrehanda demper strengene mens han "sweeper" med venstre.. Ikke mindre imponerende akkurat. det sier sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom video.

Jeg liker absolutt best Satch, synes han låter gjennomført best. Absolutt mest smakfullt det han gjør, men det er jo jeg som smaker, og alle kan ha forskjellige meninger angående dette. Vai gjør mye spennende, og er absolutt interresant. Han har jo bedre teknikk enn satch, (udiskutabelt, bare hør på fraseringer og nøyaktighet) men jeg liker fortsatt satch sin spillestil bedre.

Når det gjelder Malmsteen skjønner jeg ikke at gutta menger seg med han. Musikalsk sett, er det for mine ører grusomt. Det blir litt som å se femmila på tv: joda, de har trent mye, men hva pokker er vitsen? Malmsteen ligger definitivt mye nærmere idrett enn musikk, og jeg kunne aldri - i fullt alvor - høre på ham og drømme om å få en musikalsk opplevelse. Jeg bøyer meg i støvet for talentet hans og øvingstimene, men for meg blir det altså totalt meningsløst.

Gleder meg til å høre dem sammen med King Krimson-gitaristen i stedet. Kan bli spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom video.  

Jeg liker absolutt best Satch, synes han låter gjennomført best. Absolutt mest smakfullt det han gjør, men det er jo jeg som smaker, og alle kan ha forskjellige meninger angående dette. Vai gjør mye spennende, og er absolutt interresant. Han har jo bedre teknikk enn satch, (udiskutabelt, bare hør på fraseringer og nøyaktighet) men jeg liker fortsatt satch sin spillestil bedre.  

Når det gjelder Malmsteen skjønner jeg ikke at gutta menger seg med han. Musikalsk sett, er det for mine ører grusomt.  Det blir litt som å se femmila på tv: joda, de har trent mye, men hva pokker er vitsen? Malmsteen ligger definitivt mye nærmere idrett enn musikk, og jeg kunne aldri - i fullt alvor - høre på ham og drømme om å få en musikalsk opplevelse. Jeg bøyer meg i støvet for talentet hans og øvingstimene, men for meg blir det altså totalt meningsløst.  

Gleder meg til å høre dem sammen med King Krimson-gitaristen i stedet. Kan bli spennende.

Helt enig :D

Men musikk er en kunst, og kunst er tross alt en smakssak.

Ser forresten frem til G3`04 også, blir utrolig morro å se Mr. Fripp spille. Og ikke minst Vai og Satch, dette blir utvilsomt en av de beste G3 konsertene på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeenig i mye av det du sier DonnaLee , det om malmsteen er dead on nesten det jeg mener .. Ikke helt enig i forhold til satch-vai greia , men det er en smaks greie.. Jeg tåler at folk setter de to opp mot hverandre... satch er en bra mann :P hehe ..

Jeg gleder meg til 04 g3 og er veldig veldig spent på hva fripp finner på . Håper ikke det blir så altfor psycho , men det blir det nok .. hehe . Er ikke veeeldig fan av King Crimson.. men jeg har heller ikke hørt nok til å dømme det nord og ned. jeg er kjempespent .. Og lurer på hva han kjører , for etter hva jeg har skjønt har han aldri gjort noe solo før ..?

Det blir bra! og en konsert fri for de råtne sweeplicksene til Malmsteen blir en fryd, får sikkert litt sjokk av å sitte å se vai i levende live :D hehe ..

Wee

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.