Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Så den nye G3 DVD'n (rewiew)


Jonathan

Anbefalte innlegg

En annen ting, TROR dere virkelig at Satriani ikke kan sweepe og styre like mye som Malmsteen? Herregud, mannen oppfant jo praktisk talt moderne gitarteknikk! Det har mer med å gjøre hvilket uttrykk man vil presentere, og når man blir eldre og setter mer pris på melodi og feeling, og mindre pris på flashy sweeping, så skjønner man mer av hva som foregår...for å si det enkelt: JEg tror Satriani kunne spilt hvasomhelst av det Malmsteen har laget, men at Malmsteen hadde hatt store problemer med det meste Satriani har laget. Ikke rent teknisk, men jeg kan ikke tenke meg en større katastrofe enn hvis Malmsteen skulle covre Satch Boogie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En annen ting, TROR dere virkelig at Satriani ikke kan sweepe og styre like mye som Malmsteen? Herregud, mannen oppfant jo praktisk talt moderne gitarteknikk! Det har mer med å gjøre hvilket uttrykk man vil presentere, og når man blir eldre og setter mer pris på melodi og feeling, og mindre pris på flashy sweeping, så skjønner man mer av hva som foregår...for å si det enkelt: JEg tror Satriani kunne spilt hvasomhelst av det Malmsteen har laget, men at Malmsteen hadde hatt store problemer med det meste Satriani har laget. Ikke rent teknisk, men jeg kan ikke tenke meg en større katastrofe enn hvis Malmsteen skulle covre Satch Boogie.

Bra poengtert!

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Endelig noen som er enig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Vai hadde problemer med å covre Malmsteen i Alcatrazz er, tja, vi kan vel si latterlig. Se hva Vai måtte spille for Zappa. Det som skal sies er at det er en helt annen form for gitarspilling. Malmsteen og Vai har ikke samme stil i utgangspunktet, derfor er det dumt å sammenligne. Men siden Vai tok over for Malmsteen i Alcatrazz så kan det fungere. Hvis vi ser på Alcatrazz skivene med Malmsteen og plata med Vai, så er det totalt forskjellige gitarmessig. Vai arrangerte også blåserne og var delaktig i låtene, derfor er det trygt å si at Vai har en helt annen stil enn Malmsteen. Men jeg tviler sterkt på at Vai hadde problemer med å covre Malmsteen, finnes helt sikkert mange opptak som kan tyde på noe annet.

I mine øyne er likevel Malmsteen den med minst teknisk repertoire av de to. Uansett om han skulle være overlegen på det han kan. Å si at Satch har dårligere teknikk enn Malmsteen... Ikke begriper jeg hva du tolker som teknikk... Men for all del, du har rett til å ha egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har problemer med å skjønne hvordan noen kan mene det som Jonathan skriver på toppen ...

Jeg er satt ut.... Herregud..

Nilsefix

here we go again...en av de aaaaaaaaaaaaalt for mange smart ass postene til Nilsefix :roll: :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes bare det er så ufattelig på jordet at folk ikke vokser av seg "det er så kult å spille skalaer i 32deler i 220 i 30 minutter!" konseptet ..

og , at han vet hvordan man skal være på en scene?

"you know what time it is? its time to rock!" , i rest my case ... særlig når det går utover spillinga.. er jo verdt å ha litt verdighet på scenen også da , ikke bare ta på ekstra trange skinnbukser for å vise hvor mange ganger du har vært på macdonalds det siste året ...

stil er et fremmedord for Malmsteen

Nilseifx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, noen liker Malmsteen og andre like Vai, sånn er det bare. Jeg synes personlig at Malmsteen's gitarspill var ganske smakløst på G3, han viste altfor lite variasjon. Men det var en veldig gøy og energisk opptreden, selv om enkelte surmulere bare finner negative sider ved den.

Poenget er å ikke ta alt så seriøst, det er jo bare show. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, noen liker Malmsteen og andre like Vai, sånn er det bare. Jeg synes personlig at Malmsteen's gitarspill var ganske smakløst på G3, han viste altfor lite variasjon. Men det var en veldig gøy og energisk opptreden, selv om enkelte surmulere bare finner negative sider ved den.  

Poenget er å ikke ta alt så seriøst, det er jo bare show. :D

riktig!

"Poenget er å ikke ta alt så seriøst, det er jo bare show." tror det er alt for mange som glemmer av dette...

good post yngtchie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg er superfan av Satriani og er det noen av de tre jeg har på i Podén min så er det satriani... Satriani kom kanskje ikke akkurat i skyggen, men han var jo ikke den mest energiske av de tre... Snakker om når han spilte med Malmsteen og vai ikke alene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.