Web Analytics
Jump to content

white stripes - seven nation army - flerarmet monster

Recommended Posts

Hvis du hører på noen låter av band med bare en gitar så kan du høre en rytme gitarist i bakgrunnen... Men den er jo som regel ikke der i live da... Jeg har hørt et opptak av White Stripes, Hotel Yorba live... Det var det værste jeg noen gang hadde hørt.. Alle band klarer MINST like bra...

Jeg er ett evig Bon Jovi fan,, hvis du hører på It`s my life så hører du på soloen en gitar som komper i bakgrunnen og det er fordi solo blir lagt på etter kompen i studio.... På scene er det jo ikke noe komp gitar der,,, men det har ikke noe å si.. Tøffere med solo.- :wink:

Har sett de live mange ganger og de har aldri hatt med seg bassist. Jack bruker octave pedalene sine, og spiler soloer uten rytmegitar live. Muse har jo en del soloer og stash, men de har ingen rytmegitarist. I stedet kjører bassisten tre amper, 1 clean med kraftig bottom end, 1 med distortion ala rytmegitar, og den siste med diverse effekter. Dette gir både kraftigere lyd enn hvilkensomhelst rytmegitarist, samt bandet en unik sound.

Refrenget på seven nation army går jo ganska likens hele tiden!

Er det ikke murlig at gitaristen har et brett der han kan ta opp små strutter og spille de uendelig? Så "spiller" brettet komp mens han har solo?

Har sett de live mange ganger og de har aldri hatt med seg bassist. Jack bruker octave pedalene sine' date=' og spiler soloer uten rytmegitar live. Muse har jo en del soloer og stash, men de har ingen rytmegitarist. I stedet kjører bassisten tre amper, 1 clean med kraftig bottom end, 1 med distortion ala rytmegitar, og den siste med diverse effekter. Dette gir både kraftigere lyd enn hvilkensomhelst rytmegitarist, samt bandet en unik sound.[/quote']

Han kan jo fortsatt ikke spille både rytme og solo samtidig, det er det bare EN mann jeg til dags dato har hørt gjøre på et fornuftig vis, og det var Jimi Hendrix.