Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk, dans, drama


Steinern

Anbefalte innlegg

Har søkt om å starte på MDD på videregående i Lillestrøm, og skal på sånn inntaksprøve i Mai en gang. Så lurer jeg på: Hvordan foregår en slikk inntaksprøve? Spiller man en sang og går, eller er det en test også?

Og er det noen som har tips til hva som er smart å si/gjøre for å få dem til å synes godt om deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro opplegget varierer fra skole til skole.

Men dette var det som skjedde da jeg møtte til opptaksprøve, for hundre år siden...

Det ble snakket litt om hvilke interesser jeg hadde, hvor lenge jeg hadde spilt, hva jeg spilte og omjeg hadde hatt undervisning, evt av hvem. En kartlegging av mine evner.

Etter det spilte jeg et par sanger. Hadde bare med meg en kassegitar, husker jeg spilte en selvlaget sang og Tears in the rain av Satriani.

Til slutt var det en liten teoriprøve. Helt enkel. Bl.a. en liten notestrofe som det skulle angis toneart på. Skrive litt hvilke rytmer som var skrevet. Alt på noter.

Hvis det er en fornuftig skole så legger de litt vekt på hvordan du er som person, ikke bare musikalske evner - selv om de bør være på et visst nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm.. på min opptaksprøve for 2 år siden spilte jeg 2 egenvalgte sanger, så prata vi litt, jeg sa jeg likte blues, så kompa en gitarlærer mens jeg kunne spille solo.. så hadde vi en liten gehør test om jeg hørte om akkordene som ble spilt var dur eller moll, så tror jeg det var litt enkle notegreier.. de var veldig hyggelige, og husk at det ikke er noe å tape på det, du kan iallefall ikke få minuspoeng ;) så dra på prøven uansett, så er det større sjanse for at du kommer inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar

Jeg skal spille Dream Theater - Overture 1928, Mozart - Rondo Alla Turca(Heavy versjon), og en sang jeg ikke har bestemt meg for enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg søkte på langhaugen(bergen) og tok opptaksprøve der.  

Jeg spilte noen enkle sanger, jeg kunne ikke så mye da, hadde bare

spilt i 3-4 måneder.  kom ikke inn.  går almenn nå.  

Går jeg glipp av mye?

hehe kjipt! :P

Ikke vet jeg, gikk BedØk.. Angrer som en idiot på at jeg ikke tok MDD! Når jeg (med alle andre kompisene mine) gikk på ungd.skolen syns jeg det bare var freaks som gikk musikk, slog liksom.. (svart langt hår/rødthår/rasta/alternativ klestil/homoa osv osv osv) Skiftet fort mening, akkurat når jeg hadde begynt og da var det forseint.. men men!

Trangsynte jævel!

:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal søke på Lillestrøm så kan jeg komme med det jeg har hørt.

Jeg snakka med Onkelen til Øystein Greni (husker ikke hva han heter) og han sa stort sett det samme som The Euphor og Hallvardo sa heheh :)

Og som nevnt så får man plusspoeng får å gå på opptaksprøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg hadde velgt MDD også kommet inn på inntaksprøve, det hadde vært artig, tatt en liten Cliff Burton :)

Rett fra ungdomsskolen, inn på opptaksprøve...

BAM! Pulling Teeth fette strøkent.. hehe, hadde vært no ? :P

det hadde vært artig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, hvis dere skal spille på opptaksprøva, ta heller noe du har lært for litt siden/noe du er helt sikker på, enn det absolutt nyeste, kuleste du har lært. er mye mer imponerende å spille noe litt vanskelig perfekt, enn å slite litt med noe dritvanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tror det er mer imponerende å spille noe litt vanskelig helt perfekt

enn å spille en vanskelig sang med en del feil.

men det virker som om andre skoler enn langhaugen har teoriprøve i

tillegg til spilling. det opplevde ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.