Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

piano


ibanez

Anbefalte innlegg

piano er deilig det. Hadde aldri spillt det før i sommer, var i finland hos dama med dama i to uker, om dagene var hun på jobb og det var ingen gitar der.. så jeg brukte mesteparten av tiden på å komponere sanger på piano :) Hadde ingen referanser eller opplæringsmuligheter så jeg måtte bare finne på noe. Men det var lærerikt, og det ble noen små sanger av det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel som å spille gitar, må lære seg det, og tror ikke det er særlig vanskelig hvis man lærer litt, og så øver mye...

Det er som på en gitar, lyse toner på ene siden, og mørke på den andre, og så lager man bare låter av det (kanskje litt teit forklart hehe).

Jeg spiller ikke særlig mye piano selv, men det ser utrolig gøy ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkordene på piano er lett å finne frem til, du finner en grunntone og tar en annen tone som er en ters høyere og en annen som er en kvint høyere. For moll akkorder blir den tersen liten.

altså så trykker du på en tangent og finner nummer tre og nummer fem fra den tangenten. lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med hkh...

Har nettopp begynt å klimpre litt på piano jeg også, og det var ikke det vanskligste jeg har lært meg!

Så lenge man har Gehør til å høre hvilke toner man skal putte sammen for å få en akkord går hele greia ganske raskt og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det spørs egentlig hva du vil spille. Spille besifring er en god måte å bli kjent med pianoet. Jeg begynte med barnesanger, ved og så avansere til kjente pop/rock/jazz osv. låter. Etter det ble det klassisk musikke hele veien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piano er som de fleste andre instrumenter. Enkelt å spille enkelt på. Veldig enkelt om du har tidligere erfaring fra andre instrumenter, og kan litt musikkteori, osv.

Men som med det meste andre, er det vanskelig å mestre.

Jeg har spilt piano i 8 år nå, og gitar i ett år(pluss 3 år kornett i korps.. :P)... Akkorder er alltid enklest virker det som for meg.. Selv om jeg kan svært lite av det, særlig på piano... ;)

Mens på gitar så starta det mer i akkorder.

Uansett vet jeg at det er bra, som andre her har sagt, å utvide horisonten litt... Gjerne spille flere instrumenter.. Men det er også viktig å fokusere på ett hovedinstrument.. For du kan ikke bli en rå-god virtuous på flere instrumenter, med mindre de er veldig like... Ihvertfall ikke etter min mening... (med mindre du blir en kineser med 4xhøyere disiplin enn standard.. lol)...

Ett av de få instrumentene jeg ikke ville nevnt som et instrument det er lett å spille enkelt på, er vel fiolin, såvel som andre strykeinstrumenter. Da å spille i det hele tatt rent på disse, er en liten vanskelighetsterskel.

Pluss at det ikke er noen bånd som på gitarrer. 8) Og liten strekning mellom hver tone...

Men dette er nå mine meninger.. :)

Middag!

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.