Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremolo på Ibanez GRG 170DX, strengesett: 0.10-0.52


Konnis

Anbefalte innlegg

Hei

En venninne av meg har en GRG170DX, og satte på et nytt strengesett for noen dager siden, Ernie Ball 0.10-0.52. Tremoloen bøyde seg rett ned mot bridge-pickup, fordi gitaren kun hadde 2 fjærer for å holde tremoloen "på plass". Hvor mange fjærer trenger hun for å holde tremoloen vannrett med kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er en flytende sak er det ikke? man kan ta den opp og ned? jeg tror man får kjøpt sånne fjærer hos den lokalegitarpusheren, viss de er nogelunde oppegående, ellers får man bestilt de fra nettet, og hele saken er så et prøve og feile projekt, du setter på en fjær også prøve du og justere den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke om den er flytende. Det går ann å høyne pitchen ved å bøye tremoloen bakover, ja, men det går på strat'er og. :ninja:

Hun var innom lokal sjappe i dag, men de hadde ikke, så hun skal bestille på nett eller noe tror jeg. Men hvor mange må hun bestille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

En venninne av meg har en GRG170DX, og satte på et nytt strengesett for noen dager siden, Ernie Ball 0.10-0.52. Tremoloen bøyde seg rett ned mot bridge-pickup, fordi gitaren kun hadde 2 fjærer for å holde tremoloen "på plass". Hvor mange fjærer trenger hun for å holde tremoloen vannrett med kroppen?

jeg har 3 fjæringer på min ihvertfall.. og bruker D'addario strenger fra 0.10.. Jeg har også GRG-170DX=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.