Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Styggeste gitarer!


Arne.

Anbefalte innlegg

Men aldri i verden om jeg ville så mye som tatt i en Fender Mustang. Om jeg skulle i et forntids gammelt slag ville jeg valgt meg et skikkelig, godt langsverd, ikke tilspikket, morken treflis. Antar at mange blir provoserte nå ;)

Spiller ingen rolle for meg om du og andre vil spille på gitarer dere kan stikke dere på og som er helt døde.. Så lenge jeg får spille på noe som låter og føles bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 754
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er det dere har imot meg egentlig?

Gang på gang blir jeg sint på grunn av folk som snakker dritt om alt jeg driver med. Og det ender alltid med at det er jeg som får skylden for det.

Feks i "Graul via pedal"-tråden. Jeg sa jeg ikke likte growling, alle begynte å pirke på meg.

Nå driver dere og plager meg på grunnlag av noen gitarer jeg har lagd i photoshop, dere er faenmeg ynkelige (EDIT) nesten hele gjengen.

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid det er nødvendig å uttale seg om ting man ikke liker.

Men! Det er ikke noe problem å få strengene på den gitaren til å gå som de skal. Det finnes små "tromler" som man kan sette etter nøtta for å få strengene til å gå rett gjennom den, de er individuelt justerbare med tanke på plassering i lengderetningen. Skulle ikke være noe problem selv med det 3+3 hodet som har en kraftig knekk. Det er ikke stort verre enn en vanlig LP - som er langt fra optimal på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående gitarkonstruksjonen så må jeg si jeg merker meg et par småfeil :

post-3973-1251587259_thumb.png

Det er en utradisjonell hals i alle fall. Veldig bredt gripebrett og mye plass under lys E.

Den grønne streken markerer forøvrig hvor en normal 25,5" skal hals ville hatt plassert det 22 båndet. Slik gitaren er nå vil den nok ikke intonere noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså, jeg har aldri påstått jeg er proffesjonell eller lignende, customgitarene jeg lager er kun for moroskyld, og for at du skal kunne se hvordan en gitar CIRKA skal se ut. Det er ikke tenkt at mål og sånt skal være perfekt, men for all del, gni det inn.

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om kjatteret. De er misunnelige og må finne noe å rakke ned på. Mye enklere å finne feil enn å bidra med noe positivt. Tiden med Fender og Gibson er heldigvis snart over. Disse merkene er som en religion for mange, og religion er som kjent rota til alt ondt. Jeg stiller til valg på at Fender og Gibson må fjernes fra jordas overflate.

Har det noen gang vært noen hemmelighet? :)

Plutselig skjønner jeg hvorfor du tror Gibson er bra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om kjatteret. De er misunnelige og må finne noe å rakke ned på. Mye enklere å finne feil enn å bidra med noe positivt. Tiden med Fender og Gibson er heldigvis snart over. Disse merkene er som en religion for mange, og religion er som kjent rota til alt ondt. Jeg stiller til valg på at Fender og Gibson må fjernes fra jordas overflate.

Plutselig skjønner jeg hvorfor du tror Gibson er bra. ;)

Vel, uten Fender og Gibson ville vi ikke hatt strat-form på gitarer ei heller Les Paul-form på gitarer... Hvilken gitar synes du er fin som ikke er basert på en gitar fra ett av disse merkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk, det er en tegning ikke grunnloven. og desuten var den (etter min subjektive mening) überheftig, når det kommer til folk som elsker å spille metal, men avskyr metalutseende gitarer;

te helheim og videre me dokk

ps. klokka er halv to så evt. skrivefeil bes ikke kommentert

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, uten Fender og Gibson ville vi ikke hatt strat-form på gitarer ei heller Les Paul-form på gitarer... Hvilken gitar synes du er fin som ikke er basert på en gitar fra ett av disse merkene?

Holder det om formen ble anklaget for diverse av Gibson men ikke vant frem i amerikansk rett? Vil du hevde at Parker fly har et design som baserer seg på en strat fordi den har to horn? Hvor grensene går for hva som er basert på noe kan diskuteres. Dagens biler kan sies å være basert på en T-Ford, men jeg kan godt like dagens biler og mislike T-Forden. :) Utvikling er en fin ting. Fender hadde swirlmodeller før Ibanez, men veldig få tenker på Fender om de ser en swirlet gitar. Så, tja... Jeg er ikke sikker på hvilke andre design som lå godt an til å vinne frem om ikke Fender og Gibson hadde gjort det. Kunne vært morsomt å se alternativene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere har imot meg egentlig?

Gang på gang blir jeg sint på grunn av folk som snakker dritt om alt jeg driver med. Og det ender alltid med at det er jeg som får skylden for det.

Feks i "Graul via pedal"-tråden. Jeg sa jeg ikke likte growling, alle begynte å pirke på meg.

Nå driver dere og plager meg på grunnlag av noen gitarer jeg har lagd i photoshop, dere er faenmeg ynkelige (EDIT) nesten hele gjengen.

Nå må du vel ta det litt med ro. Mine innlegg var i alle fall ikke ment som noe hån eller "skyld" for noe. Jeg tok meg jo til og med tid til å poste en figur hvor jeg påpekte hva som var galt med illustrasjonen din, slik at du kunne rette det opp jo ! Greit nok, jeg liker ikke "metal gitarer" men jeg synes konseptet ditt/deres var artig/interessant nok til å kikke litt nærmere på det.

I siste bit av denne tråden er det nå vel "klassikerne" som har fått gjennomgå så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.