Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Barregrep?


ginner

Anbefalte innlegg

Det å klare å lage et gjevnt trykk over alle strengene, noe som trengs for å få det rent, krever en del øving. Men det å klare barre-akkorder er ikke veldig vanskelig å lære, men krever litt tolmodighet. Gi deg 3-4 uker med daglig øving (trenger ikke være mye, bare sørg for å spille gjennom et par låter med barreakkorder så godt du klarer), så skal du se det løsner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål angående barregrep.

Jeg får alltid vondt i venstrehånden når jeg kun spiller barregrep over en lengre periode. Øving er nok svaret, men jeg har hatt det sånn helt siden jeg begynte å spille, og der er vel 3-4 år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål angående barregrep.

Jeg får alltid vondt i venstrehånden når jeg kun spiller barregrep over en lengre periode. Øving er nok svaret, men jeg har hatt det sånn helt siden jeg begynte å spille, og der er vel 3-4 år siden nå.

Kommer nok av at du anstrenger hånda di for mye når du tar barrè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg anstrenger meg mindre vil ikke lyden komme klart ut :P

Og hva tror du du må gjøre med det?

Jo, svaret er de tre bokstavene som alltid er svaret: Øve.

Etter hvert som du gjør det vil hånda di klare å slappe mer og mer av. Men barrègrep er tunge greier å spille etter hverandre, men du trenger ikke å spille barrè selv om det står F.

Sier mer om dette i en video jeg legger ut over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva tror du du må gjøre med det?

Jo, svaret er de tre bokstavene som alltid er svaret: Øve.

Etter hvert som du gjør det vil hånda di klare å slappe mer og mer av. Men barrègrep er tunge greier å spille etter hverandre, men du trenger ikke å spille barrè selv om det står F.

Sier mer om dette i en video jeg legger ut over nyttår.

:o! Looking forward to it!

Hva skjedde egentlig med den internettsida du skulle lage? Så jo veldig lovende ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg anstrenger meg mindre vil ikke lyden komme klart ut :P

Mya av trikset med å barregrep er å fordele kraften riktig. Mange har en tendens til å bruke alt for mye energi på å presse tommelen mot baksiden av halsen heller enn å posisjonere og trykke inn strengene med pekefingeren riktig. Det er ikke så mye kraft som skal til egentlig hvis man bare fordeler kraften på de riktige fingrene. Da unngår man "krampe" følelsen i tommelfingerleddet og buzz i g strengen som ofte er problemet.

Tren ved å veksle mellom E og A shape nedover og oppover på halsen så sakte at du får rene toner og at du får mutet E strengen når du slår ann A shape noen minutter hver dag. (A shape er altså en vanlig A med barregrep akkurat som vi gjør med en E akkord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.