Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Barregrep?


ginner

Anbefalte innlegg

Mya av trikset med å barregrep er å fordele kraften riktig. Mange har en tendens til å bruke alt for mye energi på å presse tommelen mot baksiden av halsen heller enn å posisjonere og trykke inn strengene med pekefingeren riktig. Det er ikke så mye kraft som skal til egentlig hvis man bare fordeler kraften på de riktige fingrene. Da unngår man "krampe" følelsen i tommelfingerleddet og buzz i g strengen som ofte er problemet.

Jeg har litt samme problem, spiller jeg veldig mye barre hender det at hånda mi låser seg litt, veldig ubehaglig.

Gitarlæreren sa at man kan se for seg at fingrene skal "henge etter" strengene. Da anstrenger man seg mindre. Får det ikke helt til jeg da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, så ha meg unnskyldt hvis jeg gjentar.

Når det gjelder barrégrep, så forsøker veldig mange å klaske til med en F, med fingrene som en "E- shape", som Greener sier, fordi det der det grepet man har bruk for.

Hva med å starte treningen på 7. bånd, eller 5.? Mye lettere, og når det låter greit der, etter ganske kort tid, flytter man seg nedover. Jeg lover, det er mye raskere enn å klemme hardt nok til en F.

Det er vansklig nok for erfarne gitarister, det er ikke uten grunn at gitarister hater å spille i C- dur eller F- dur.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har et spørsmål angående barregrep.

Jeg får alltid vondt i venstrehånden når jeg kun spiller barregrep over en lengre periode. Øving er nok svaret, men jeg har hatt det sånn helt siden jeg begynte å spille, og der er vel 3-4 år siden nå.

Hei

Vær nøye med å ha gitaren høyt nok.

Prøv å bøye håndleddet så lite som mulig.

Mvh Lapsteeljohnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.