Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fordeler og ulemper ved ulike plektere


sasu

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg starta med røde sharkfins og de funka bra for meg i mange år. Ulempen var at jeg la meg en uvane med å bruke så liten spiss at jeg gnager opp høyre pekefinger negl, etter noen spillejobber så er det bare kjøttet igjen og det gjør vondt. Har de siste 20-25 åra brukt Dunlop 3 mm, men selv her så drart jeg spissen så liten at jeg mister neglen etter en stund. Lynlim over neglen hjelper når jeg har mange jobber :-)

Cheers

Dr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker de grønne tortex dunlop .88mm jeg:) Men dersom jeg ønsker litt klarere tone/litt brightere liker jeg også de røde .50mm, veldig tynt plekter. Jeg bøyer det etter tommelen, så så glir det lett over strengene, men oppslagene blir mye kraftigere, noe som kan låte kult :)

I hovedsak de jeg bruker.

Har tidligere brukt en del små plektere, et stort minus ved det er at man øker sjansen for senebetennelse, etter som man få ennå mer knotete små bevegelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Jazz III veldig lenge, men har i det siste begynnt å bruke de hvite Ibanez plekterene med sandgrip på, Jazz III hadde en tendens til å ''glippe'' ut av hånden under heftige rytmepartier.

Hadde akkurat samme problem. Brukte vanlige Jazz III plekter, og under lange sammenhengende rytmepartier kom plekteret ut av riktig posisjon. Gikk over til XL versjonen av Jazz III, som har en større overflate, og nå skal det mye mere til før det glipper ut av hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har brukt Jazz III veldig lenge, men har i det siste begynnt å bruke de hvite Ibanez plekterene med sandgrip på, Jazz III hadde en tendens til å ''glippe'' ut av hånden under heftige rytmepartier.

Samma her - bare at jeg brukte Stubby 3mm før. Deilig å spille med, særlig melodi/solo, men glipper for kjapt ut av posisjon. Nå bruker jeg nesten bare hvite Ibanez sandgrip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.