Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PerA spiller julen inn.


PerA

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ville dele en innspilling av "White Christmas" for dere. Arrangementet tror jeg er av Ron Eschete.

Er ikke helt der jeg vil være teknisk med denne sangen, men dette er så bra som jeg får det pr. dags dato. :)

Gitar -> Pocket POD - > Tascam US-122.

Fikk litt trøbbel med bouncing av låta, så lydkvalitetsmessig er det litt sånn halvveis.

KLIKKETIKLIKK og god jul!

Jeg ønsker meg ris og ros av julenissen.

Kan skaffe til veies notene dersom noen er interesserte.

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låt veldig pent, og gitarlyden er fin... eneste er det rytmiske, der jeg kunne tenkt meg litt mer flyt og organisk overgang mellom fraser.

Er enig ang. det rytmiske. Fikk litt refs fra gitarlæreren min på at jeg gjorde det for statisk, og har jobbet litt med å få det litt "menneskelig".

Tror nok mye ligger i det rent tekniske, det er noen voicinger jeg enda strever litt med.

Takk for respons! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det samme pirket jeg hørte... Men absolutt et veldig pent arr som sitter godt i stil med komposisjonen. Det jeg regarte på rytmisk var at plukkingen var veldig fin og legato, men var småpauser mellom akkordene som forhindrer litt flyt i det.

Har en idè og utfordring til deg :) Hva om du kjører en runde med virkelig smooooth calm jazz (i likhet med opptaket), men neste runde setter du opp tempoet. Greia er at den låta fungerer utrolig godt som helt rolig, men er også litt sånn gladjazz og skikkelig catchy i høyere tempo. Denne andre runden kan du bare sett opp kompet og kjøre jazz improv over. Tror det kunne høtes kult ut. Men igjen er det ikke så lett å forklare en musikalsk idè gjennom skrift da... Så skjønner det om du ikke helt klarer å se for deg opplegget.

Litt mer flyt i de fine progresjonene så er saken biff vøtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det samme pirket jeg hørte... Men absolutt et veldig pent arr som sitter godt i stil med komposisjonen. Det jeg regarte på rytmisk var at plukkingen var veldig fin og legato, men var småpauser mellom akkordene som forhindrer litt flyt i det.

Har en idè og utfordring til deg :) Hva om du kjører en runde med virkelig smooooth calm jazz (i likhet med opptaket), men neste runde setter du opp tempoet. Greia er at den låta fungerer utrolig godt som helt rolig, men er også litt sånn gladjazz og skikkelig catchy i høyere tempo. Denne andre runden kan du bare sett opp kompet og kjøre jazz improv over. Tror det kunne høtes kult ut. Men igjen er det ikke så lett å forklare en musikalsk idè gjennom skrift da... Så skjønner det om du ikke helt klarer å se for deg opplegget.

Litt mer flyt i de fine progresjonene så er saken biff vøtt ;)

Du har nok helt rett i at det er småpausene mine som bryter litt opp, men det har sin forklaring i at jeg ikke klarer å skifte glætt nok mellom de forskjellige voicingene. ;)

Jeg skjønner idéen din, og er enig i at det kan bli kult. Har forsøkt meg litt på å "HotClubbe" den littegrann, men må nok jobbe litt mer med å få tempoet på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.