Web Analytics
Jump to content

Møbel polish på strat?

coca ola
 Share

Recommended Posts

Hei, tenkte jeg skulle rense gitaren litt nå som jeg skal bytte strenger. Har ikke noe peiling på hva jeg skal bruke men, mamma foreslo å bruke møbel polish, noen som vet om dette er trygt. Har hørt at finishen på stratter tåler veldig lite ?

Vel.. polish er jo polish.. Skal du vaske gitaren er det i grunnen ingenting som er bedre en zalo vann på en klut hva angår kroppen i alle fall. Gripebrettet kan du også bruke en ikke alt for bløt klut på. Hvis gripebrettet er veldig skittent bruker jeg litt sprit på en bomullsfille.

Edited by Greener

Møbelpolish er vel greit, men alt med måte. Jeg brukte dette på en kassegitar, og polerte meg gjennom lakken (på hundre rengjøringer vel og merke). Ville nok vært skeptisk til å bruke det for mye på en highway. Zalo er nok som saft det greieste. I tillegg vil jeg anbefale denne - www.ducksdeluxe.com - jeg bruker den på hele gitaren, og den er spesielt god på rosewood gripebrett.

Møbelpolish er vel greit, men alt med måte. Jeg brukte dette på en kassegitar, og polerte meg gjennom lakken (på hundre rengjøringer vel og merke). Ville nok vært skeptisk til å bruke det for mye på en highway. Zalo er nok som saft det greieste. I tillegg vil jeg anbefale denne - www.ducksdeluxe.com - jeg bruker den på hele gitaren, og den er spesielt god på rosewood gripebrett.

Hehe, kan jeg tenke meg smaker godt :lol: