Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til en bra og billig akkustisk gitar???


eskarls

Anbefalte innlegg

bare sånn for å spørre , er det akustisk eller elektrisk?

Jeg tror det snakkes om akustisk , og jeg ville styrt unna Cort i ganske krapp sving :P

Morgan er jeg litt usikker på , har en morgan akustisk selv (kosta egentlig 6000) . Og den låter faktisk "finfint". Iallefall greit (hør på den nye låta mi , kan du jo høre)

Men jeg har testa en del andre morgan akustiske , og da skjønner jeg deres dårlige rykte :P

Men , ja , hva vet vel jeg ..?

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akustisk ja......Blir forvirra gitt. Men kan vel ikke være så stor forskjell på disse i mine ørere!! Deres proffe er vel litt mer nøye! :) et siste spørsmål: Skal jeg ta 1/2, 3/4 eller 1/1, er morgan det er snakk om her!

Ser på sound1.no, masse bra der. Ser billig ut også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cort er veldig gode å spille på, jeg liker veldig godt halsen på den billigste (ca. kr. 1400,-), men jeg synes den låter tamt, kassa gir ikke alt for mye lyd fra seg. Men til en nybegynner er den veldig OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en gammel Suzuki (Suzuki Violin Co. Japan) som jeg er godt fornøyd med selv om den ikke kan sammeliknes med de dyrere mer annerkjente merkene. Men det er et rimelig bra alternativ. Min er eldgammel så jeg vet ikke helt hvordan dagens modeller er men dra og prøv et sted, så finner du fort ut det.

Generelt sett spiller merket i denne prisklassen mindre rolle men prøv å styr unna billige made in Korea etc. gitarer og se heller på rimelige (enklere) modeller fra Japan, UK og USA... (bedre med bra håntvert, treverk og lyd/klang enn pryd og pynt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.