Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sliter med lyden


Zigg

Anbefalte innlegg

Hallo gutter og jenter! Jeg vil stille et spørsmål om noe ganske elementært innen gitar: Lyden! Jeg ønsker å spille rock 'n' roll, Angus Young-style, men lyden min vil noe annet. Jeg prøver meg fram med forskjellige knapper på forsterkeren, men får det ikke til. Vrengen er kanskje hovedproblemet, for lite gir en ganske døll og kjedelig lyd, for mye lager så helvetes mye skurr, særlig når man drar litt grep. Nå konsulterer jeg den utømmelige brønnen med kunnskap, internettet for råd og tips. :P Håper dette ikke ble for generelt eller noe, for å spesifisere litt mer legger jeg ved en link til en av de mest sexy gitarsounds jeg har hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitarlyden der høres ut som en Marshall, med mye, mye mindre vreng enn du tror. Nøkkelen her er volum framfor gain.

Se på klipp av AC/DC som du nevner. Gitarlyden deres er utrolig dynamisk, de kan gå fra omtrent helt clean til feit vreng uten å røre volumkontrollen.

Nøkkelen er høyt volum i utgangspunktet og variasjon i attacket.

AC bruker stort sett åpne akkorder, og det å fleske til over en åpen akkord med mye gain på ampen, er å be om lydmølje.

Endret av Tambarskjelve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilgang på en Marshall Valvestate etellereannet, ellers spiller jeg med Logic Pro. Spiller Epiphone SG Special. Takk for tips, Tambarskjelve! Ofte blir det å spille på en Roland Cube 30W.

Endret av Zigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.