Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarister


Anders

Anbefalte innlegg

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må nevne noen som faktisk ikke enda er nevnt...

Ron Thal, heftig og kaotisk "hva er det som skjer?" stil.

Junior Brown, country med selvironi.

Steve Morse, kan trolig spille rompa av alle, i nesten alle sjangrer.

Og selvfølgelig de tre i det aller heftigste 'tregitarist' bandet... John Jorgensen, Will Ray og Jerry Donahue.

www.bumblefoot.com www.juniorbrown.com www.stevemorse.com www.hellecasters.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å være gjengs oppfatning blant musikk-folk, enten det nå er album-kritikere, musikere, whatever... at jo fortere man spiller og jo mer trix man drar, jo mindre musikalsk talent har man.

I mange tilfeller kan det nok være noe i det, at enkelte super-raske gitarister bare er "tone-maskiner" som ikke egentlig vet hva det er de spiller. Men jeg tror veldig ofte at denne kritikken (som fx når folk sier "jeg hater shredding/ronking/onani"), så bunner det i stor grad i en slags misunnelse, fordi man sjøl vet at man aldri kommer til å klare å gjøre det samme som den aktuelle artisten.

Så helt ærlig, jeg er litt lei av å lese overalt at den og den kjente gitaristen ikke eier musikalsk talent... til tross for at vedkommende spiller skjorta av de aller fleste. Har til og med lest at John Petrucci ikke har peiling... husker ikke hvilket magasin som skrev det, men da kasta jeg hele bladet i søpla. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså , du kan ikke komme her å si at Michael Angelo´s musikk gir deg veldig mye . Han er en tonemaskin som spiller opp og ned en passage skala mange ganger over et rart komp . Men jeg mener ikke at man ikke kan spille teknisk , på ingen måte . men man må gjøre det "bevisst" hehe .. det skal være gjennomtenkt og man skal vite hva man gjør . ikke bare spille kromatisk eller en skala opp og så ned igjen .. Jeg er Vai fan jeg , og han har jo noen soloer som overgår det meste innen teknikk , men han har tenkt så jævli godt igjennom hele greia, og den mannen har PEILING på musikk-teorien sin ....

Alle kan lære seg det Angelo gjør , om de har noen år ekstra og et tomt rom... det går bare på øving , det vaisatriani og forsåvidt også petrucci gjør er noe som er mye vanskeligere å få til .

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe bevis på at Angelo spiller skala opp og skala ned i mente? Er ingen Angelo fan, har bare sett tab på én låt... Langt ifra skalakjør overhode... Vil egentlig ikke si det, men elg har kloke ord... :shock: Hva slags musikk som gir noen noe er det lite lurt å kommentere. Smak og behag er det vanskelig å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på enkelte av innleggene.. Hvordan kan dere si at den og den gitaristen er verdens beste!?!? Det er umulig! det er som å sammenligne en kaviar og en leverpostei! Det er så utrolig mange måter å spille gitar på! Å sammenligne f.eks Petrucci og gitaristen i hellbillies, blir som å sammenligne Bjørn Dæhlie og Ole gunnar solskjær!

Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å være gjengs oppfatning blant musikk-folk, enten det nå er album-kritikere, musikere, whatever... at jo fortere man spiller og jo mer trix man drar, jo mindre musikalsk talent har man.

I mange tilfeller kan det nok være noe i det, at enkelte super-raske gitarister bare er "tone-maskiner" som ikke egentlig vet hva det er de spiller. Men jeg tror veldig ofte at denne kritikken (som fx når folk sier "jeg hater shredding/ronking/onani"), så bunner det i stor grad i en slags misunnelse, fordi man sjøl vet at man aldri kommer til å klare å gjøre det samme som den aktuelle artisten.

Så helt ærlig, jeg er litt lei av å lese overalt at den og den kjente gitaristen ikke eier musikalsk talent... til tross for at vedkommende spiller skjorta av de aller fleste. Har til og med lest at John Petrucci ikke har peiling... husker ikke hvilket magasin som skrev det, men da kasta jeg hele bladet i søpla. :D

okay...jeg liker ikke at folk spiller opp og ned hele tiden....det er så kjipt man blir liksom lei...nå har ikke jeg hørt angelo heller, men jeg sier ikke at han ikke har musikalsk talent. Hvis han ikke hadde hat det ville han ikke vært der han er i dag.... :roll: JEG synes at shredding i seg selv er meningsløst...hvis man bare spiller opp å ned en hel sang...men at man har noe passasjer det gjør ikke noe....det er tøft.. :D ...jeg synes ikke at de som er gode på shredding ikke er musikalske, gode,,,blablabal...jeg liker ikke shreddign i seg selv.....jeg er ikke misunnelig på noen som helst...jeg har et bra liv, driver og starter band, spille i storband..og synes det er greit som det er ....jeg driter i hva andre synes om gitar spillinga mi...jeg lager musikk som jeg synes er fin...

dette er et forum å folk må respektere andres meninger...jeg respekter dine okay?...nå skal jeg være enig i at inlegget mitt ovenfor var litt talentløst..((PS det var ikke jeg som sa at de var maskiner))..jeg trekker det tilbake....men sier det heller på denne måten: jeg liker ikke folk som bare shredder hele tiden......

jeg liker John petrucci veldig godt, han er faktisk yndlings gitaristen min og jeg gleder meg til å se han (+ DT) i januar...

Ingen er verdens beste gitarist...det er et smak og behag....

anders....

sorry for skriveleifer gidder ikke å rette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.